Utsikten tycks vara det allra viktigaste i dagens svenska arkitektur, och det trots att den är allt annat än garanterad, den byggs snabbt för när man minst anar det. De fria siktlinjerna har dock knappast varit något problem att garantera för Murmans arkitekter när de fick beställning på en Villa Sunnanö vid en sjö mitt i Dalarna.
Du kan läsa artikeln här: På platsens villkor
Du kan läsa artikeln här: På platsens villkor
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Jag hade nog tvekat med att gå ut på den där balkongen.
Jag tycker att möbler och annat inomhus fungerar mycket bra ihop med huset och omgivande miljö, t ex stolpar i trä inne blir nästan som att ha trädstammar inomhus och därmed flyter vad som är inne och ute ihop på ett mycket bra sätt.
Tur att de var noga med insynsskyddet där ute i skogen där de i stort sett aldrig får några förbipasserande......
Det kan nog behövas insynsskydd. Läget är långt ifrån så isolerat som artikeln antyder. Längs hela viken finns sommarstugor/permanentboende. På utsikten från en av bryggorna ser man Borlänge Båtklubbs anläggning. Bilderna verkar vara tagna på hösten. Under semestertider är det full fart i området, både båtåkande och partaj.timmelstad skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Otydliga garantivillkor uterumsparti Skånska Byggvaror
Altan & Uteplats -
Faktura, betalningsvillkor
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Överlämning villkor från Interimsstyrelse Brf
Hustillverkare -
Så påverkar Skatteverkets nya villkor ditt gröna avdrag för solcellsbatterier
Artikelkommentarer -
Önskar hjälp med att tyda försäkringsvillkor