M Madelar15 skrev:
Ok, intressant, klarar ozonmaskiner bensinlukt? Hade du rengjort skåpbil från den utrunna bensinen innan du körde ozonmaskinen?
Var inget kunde göra.. hade playwoodskivor i botten så den hande sugit i sig största delen.. klarade 2dagar att köra med stanken.. var mer elr mindre hög när kört 40min ^^... så handla en 12v ozon från biltema / clas. hade den gå 48h och tejpade dörrar och fönster "säkert onödigt" men lukten var försvunnen och endast som fanns då var den där klassiska metalliska fräna lukten av ozon som avtog när man vädraded en stund
 
  • Gilla
KPJN
  • Laddar…
Min bil luktade häst, men inte nu längre efter ozonbehandling.
 
  • Gilla
Franserick
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
Var inget kunde göra.. hade playwoodskivor i botten så den hande sugit i sig största delen.. klarade 2dagar att köra med stanken.. var mer elr mindre hög när kört 40min ^^... så handla en 12v ozon från biltema / clas. hade den gå 48h och tejpade dörrar och fönster "säkert onödigt" men lukten var försvunnen och endast som fanns då var den där klassiska metalliska fräna lukten av ozon som avtog när man vädraded en stund
Ok. Kanske du fick ut det när du fick ut skivorna och så kunde ozonet ta ångan? Bensin verkas vara det värsta att få bort…
 
M Madelar15 skrev:
Ok. Kanske du fick ut det när du fick ut skivorna och så kunde ozonet ta ångan? Bensin verkas vara det värsta att få bort…
rörde inte skivorna
 
HogeN HogeN skrev:
rörde inte skivorna
Ok. Det var ju bra ozonre
HogeN HogeN skrev:
rörde inte skivorna
Så skivorna hade du kvar i bilen när du körde ozonrenaren? Trä har ju annars en förmåga dra åt sig lukt. Använde du några rengöringsprodukter, också, tvättade ur eller bara ozon? Ursäkta alla frågor men ska nog testa i en av mina bilar där det runnit ut. Har någon lukt kommit tillbaka eller försvann det mesta helt? Inget förstördes av ozonet?
 
M Madelar15 skrev:
Ok. Det var ju bra ozonre

Så skivorna hade du kvar i bilen när du körde ozonrenaren? Trä har ju annars en förmåga dra åt sig lukt. Använde du några rengöringsprodukter, också, tvättade ur eller bara ozon? Ursäkta alla frågor men ska nog testa i en av mina bilar där det runnit ut. Har någon lukt kommit tillbaka eller försvann det mesta helt? Inget förstördes av ozonet?
endast ozon.. nej lukten kom ej tillbaka anväden ingan andra medel..
 
HogeN HogeN skrev:
handla en 12v ozon från biltema / clas.
Har du en länk? Jag kanske söker dåligt men hittar inget varken på Biltema eller Clas Ohlson.
 
Så skivorna hade du kvar i bilen när du körde ozonrenaren? Trä har ju annars en förmåga dra åt sig lukt. Använde du några rengöringsprodukter, också, tvättade ur eller bara ozon? Ursäkta alla frågor men ska nog testa i en av mina bilar där det runnit ut. Har någon lukt kommit tillbaka eller försvann det mesta helt? Inget förstördes av ozonet?
Man kan absolut ha skivor kvar. Men ja trä och vad vi sett plast har chans att dra till sig lukter från bensin. Ibland måste man till och med ta bort dessa material och ersätta med nytt.
Bensin skall vara HELT upptorkat innan man kör ozon för bra effekt. Men sedan behöver man inte rengöra något mera efteråt vad jag vet. Om man kör korrekt d.v.s någon timme och inte flera dagar i streck så skall inte ozonet skada något. Se artikel här: https://www.ozonstockholm.se/fa-bort-bensinlukt-fa-bort-diesellukt.html
 
TantIndigo TantIndigo skrev:
Min bil luktade häst, men inte nu längre efter ozonbehandling.
Ja, det fungerar rätt bra på hästlukt. är själv kraftigt allergisk mot häst, och har en fru som rider.
Hon kommer in i grov-entren, byter om där, drar igång ozon-generatorn och går sedan och tar en dusch.
Ingen hästdoft (eller allergisk reaktion) blir kvar när ozon-doften lagt sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.