Tills du är klar. Det är inte bråttom. Men inom 30min är väl en bra riktlinje. Torka av i flera omgångar med ny trasa mellan gångerna. Du vill suga bort allt överflöd.H Hexbugare skrev:
När "nybörjare" av Osmo får höra tunt så tror jag inte de generellt förstår vad tunt innebär i detta fall. Att pensla på med pensel så tunt man kan och sedan vara nöjd blir alldeles för tjockt.
Gäller det tidigare behandlade ytor också? Jag har ett golv med små repor som jag skulle vilja snygga till.M Mickebandsåg skrev:
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
När jag funderar så är det bara mitt köksbord som jag har efterbehandlat på redan behandlad yta men då har jag kört av med 180 lite lätt och sedan applicerat igen.
Ett golv vågar jag inte uttala mig om, det är väldigt lätt att få nyansskillnader när man bara fixar till en liten yta tror jag.
Någon annan som provat kanske vågar svara?
Ett golv vågar jag inte uttala mig om, det är väldigt lätt att få nyansskillnader när man bara fixar till en liten yta tror jag.
Någon annan som provat kanske vågar svara?
Sådär! Väntade några veckor på att den skulle härda ordentligt. Sen tog jag slipmaskinen och slipade bort hårdvaxet med 120 och 240-papper.
Efter det så rådgjorde jag med tillverkaren och köpte efter inrådan en liten burk med Osmo Sidenmatt.
Applicerade först tunt med nylonskurduk 1 gång. Sen slipade jag försiktigt med trollull 0000. Därefter rollade jag ett snor-tunt lager till med Osmos roller.
Det blev rätt bra till slut - dock kanske lite för blankt, men jaja - det får duga!
Tack samtliga för hjälp!
Efter det så rådgjorde jag med tillverkaren och köpte efter inrådan en liten burk med Osmo Sidenmatt.
Applicerade först tunt med nylonskurduk 1 gång. Sen slipade jag försiktigt med trollull 0000. Därefter rollade jag ett snor-tunt lager till med Osmos roller.
Det blev rätt bra till slut - dock kanske lite för blankt, men jaja - det får duga!
Tack samtliga för hjälp!
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Riktigt fint