P perka99 skrev:
@Dr Benz Har beställt (ska komma imorgon) en 70cm bred kyl/frys från Siemens men har inte läst instruktionerna ännu. Antar att man behöver lägga ned/luta kylskåpet mot något för att kunna montera om gångjärnen?
Den skall ligga på rygg med medföljande kilar enligt beskrivning. Om jag minns rätt. Inget komplicerat förutom att den väger som ett as…

Det skall ligga ner. Kanske går stående men vet inte varför.

• Gilla
perka99
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Den skall ligga på rygg med medföljande kilar enligt beskrivning. Om jag minns rätt. Inget komplicerat förutom att den väger som ett as…

Det skall ligga ner. Kanske går stående men vet inte varför.
Märkligt men kanske något specifikt för denna modell. Annars brukar man ju vilja undvika att lägga kylskåp ner för att kylmedel åker runt på fel ställen. Det brukar man kunna hantera genom att inte starta skåpet på några timmer efter att man ställt det upp igen.

G g.kraft skrev:
Märkligt men kanske något specifikt för denna modell. Annars brukar man ju vilja undvika att lägga kylskåp ner för att kylmedel åker runt på fel ställen. Det brukar man kunna hantera genom att inte starta skåpet på några timmer efter att man ställt det upp igen.
Den skall stå ett antal timmar om jag inte minns fel. Typ 24 men det står i anvisningen.

Tänkte att det var bäst att följa Siemens instruktioner.

• Gilla
g.kraft
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.