63 611 läst · 1 022 svar
64k läst
1,0k svar
Om att resa med en elbil
Då det hittills enbart är en av er elbilsförare som är objektiv så kan ni andra fundera på vad som gynnar elbilsladdning samt elbilar över lag..
Jag är varken emot eller för utan står utanför och ser hur visa rent ljuger och förskönar verkligheten, vilket inte gynnar elbilsetableringen men ni kanske inte klarar av att se detta..
Jag är varken emot eller för utan står utanför och ser hur visa rent ljuger och förskönar verkligheten, vilket inte gynnar elbilsetableringen men ni kanske inte klarar av att se detta..
![JanneJanne123](https://static.byggahus.se/forum/avatars/s/50/50512.jpg?1544452530)
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 909 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 909 inlägg
Att det ofta är kö på Ionity vet alla som har haft elbil längre än fem minuter. Anledningen stavas att många fick gratis laddning första året hos Ionity och det hade nätverket inte kapacitet för.R Rejäl skrev:
Gällande att elbil skulle generera skilsmässor förstår jag inte alls. Ett så stort inköp som en ny bil är iallafall för mig något jag och min fru pratar igenom ordentligt och gör efterforskningar kring innan vi köper. Klarar inte ens förhållande av att sitta i en bil tillsammans en stund och vänta är det nog inte elbilen som är problemet.
![JanneJanne123](https://static.byggahus.se/forum/avatars/s/50/50512.jpg?1544452530)
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 909 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 909 inlägg
Menar du att jag ljuger, eller vem syftar du på?R Rejäl skrev:Då det hittills enbart är en av er elbilsförare som är objektiv så kan ni andra fundera på vad som gynnar elbilsladdning samt elbilar över lag..
Det vissa inte verkar förstå är att jag är ingen motståndare eller hatare för den delen vill bara att ni skulle se hur vissa individer förkastar och enfaldigt dömer ut andras åsikter..
Om ni som gör det kanske hade betet er som en viss elbilsförare gör och skriver så hade det gynnat saken mycket mer än det ni nu gör..
Om ni som gör det kanske hade betet er som en viss elbilsförare gör och skriver så hade det gynnat saken mycket mer än det ni nu gör..
Vilka är det som ljuger? Vad jag ser så framför alla elbilsägare att långkörningar kräver mer planering och är lite "besvärligare".R Rejäl skrev:Då det hittills enbart är en av er elbilsförare som är objektiv så kan ni andra fundera på vad som gynnar elbilsladdning samt elbilar över lag..
Men kom gärna med exempel då det säkert är lärorikt för oss alla att förstå vad du gör att du känner att du måste googla fram artiklar från 2021 som motvikt till oss som ljuger.
/Krille
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 909 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 909 inlägg
Jag tycker vi är många på forumet som ger en nyanserad bild, men en jag vill lyfta fram speciellt är @Nötegårdsgubben som med sin tråd om snabbladdning https://www.byggahus.se/forum/threads/snabbladdningstraden.490189/ har förklarat på ett väldigt pedagogiskt och enkelt sätt hur snabbladdning fungerar och hur man kan lägga upp sin laddning.R Rejäl skrev:
Så om man ska läsa det negativa så läser man denna tråden, sedan är det självklart att man hittar den utpekade tråden och kopplar ihop dessa?JanneJanne123 skrev:
Återigen var o en ansvara för sina skriverier jag letar inte land i rike runt för varken det ena eller det andra utan ville bara peka på ensidigheten i denna tråden..
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 909 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 909 inlägg
Jag tycker @Nötegårdsgubben är nyanserad även i den här tråden, ville bara peka ut snabbladdningstråden lite extra.R Rejäl skrev:Så om man ska läsa det negativa så läser man denna tråden, sedan är det självklart att man hittar den utpekade tråden och kopplar ihop dessa?
Återigen var o en ansvara för sina skriverier jag letar inte land i rike runt för varken det ena eller det andra utan ville bara peka på ensidigheten i denna tråden..
Det finns fullt av vildhjärnor på bl.a Fäjsbåkk (några få på detta forum) som har en unik synvilkel på just elbilar. Det verkar vara ett känsligt ämne för många äldre vita män. Det är både underhållande och skrämmande att se hur vissa "tänker" eller är dåliga på att ta åt sig fakta och uttrycka sig öht. Ännu roligare när de som förstår fakta försöker förklara för dessa elbilsallergiker hur det verkliga världen fungerar. Jag hoppas folk aldrig slutar försöka lära dessa boomers veta hut :=)R Rejäl skrev:Det vissa inte verkar förstå är att jag är ingen motståndare eller hatare för den delen vill bara att ni skulle se hur vissa individer förkastar och enfaldigt dömer ut andras åsikter..
Precis, följer inte sådant på FB men det stämmer säkert bra det du säger..
Man ser bara här när man lägger ut meningsskiljaktigheter hur vissa svara i ren affekt, vilket dom har all rätt inatt göra.. men det gynnar inte elbilsetableringen..
Man ser bara här när man lägger ut meningsskiljaktigheter hur vissa svara i ren affekt, vilket dom har all rätt inatt göra.. men det gynnar inte elbilsetableringen..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 386 inlägg
Vi både ser och diskuterar det. Men din trovärdighet faller ju ganska mycket när du kommer med svepande generaliseringar om att andra ljuger samtidigt som du aldrig går i svaromål när någon bryter ned och förklarar de faktiska omständigheterna i det trams du sprider.R Rejäl skrev:Då det hittills enbart är en av er elbilsförare som är objektiv så kan ni andra fundera på vad som gynnar elbilsladdning samt elbilar över lag..
Jag tror, utan att vara förmäten, att det jag skriver har större påverkan på elbilsetableringen än det du skriver. Men jag tror också att bådas vår påverkan är försumbar.
Det missgynnar heller inte då foliehatten inte är påverkbar och hellre dör än skaffar en elbil...R Rejäl skrev:
Råkar citera dig men riktat till många flera!Nötegårdsgubben skrev:
Ni är ett antal som mer eller mindre frekvent använder termen "elbilshatare" och jag måste bara fråga hur ni kan tro att någon kan hata elbilar? Jag har några gånger skrivit att elbil inte är aktuellt för mig eftersom jag inte kan ladda hemma och inte har någon som helst tanke på att lägga tid eller energi på laddning på annan (publik) plats.
Vissa verkar tro att det betyder att jag hatar elbilar. Hur kan någon tro det? För mig är det helt befängt att man skulle kunna känna hat mot en viss typ av bil beroende på vad motorn drivs av och jag förstår inte varför någon skulle göra det.
Jag har aldrig ägt en häst. Jag skulle ha väldigt svårt att tänka mig att köpa en häst. Det skulle vara svårt att få hästen att rymmas i hissen och jag har heller inget lämpligt rum för hästen i bostaden. Nu vet jag egentligen inte speciellt mycket om hästar men jag känner ändå att en häst nog inte är något för mig.
Tror ni nu att jag hatar hästar?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 386 inlägg
Jag använder normalt inte ordet elbilshatare. Jag skrev det för @Rejäl som jag i min tur citerade hade använt det.Alfredo skrev:
Jag är betydligt mer intresserad av att skapa konvertiter än jaga kättare, så så jag skiter faktiskt i om några få hatar elbilar eller inte.