63 385 läst · 228 svar
63k läst
228 svar
Olovlig trädfällning
Nyfiken fråga bara: var i lagen regleras grannsämja?D Dr Benz skrev:Jag var på TS sida men med informationen som framkommit så gick luften ur ganska mkt.
2 saker.
1: det finns inget bebyggt idag, hyfsat avgörande
2: det var dessutom en firma som gjort detta av misstag (?)
Nu känns TS mest som en rättshaverist. Tråkigt att det skedde men det verkar numera bara vara principen om det hela.
Här har TS ABSOLUT all del i om det blir en bra grannsämja eller inte framöver.
Jag TROR inte att det finns några pengar att hämta här. Bara kostnader för det juridiska.
LÄGG NER!
Nyfiken fråga bara: var i lagen regleras grannsämja?D Dr Benz skrev:Jag var på TS sida men med informationen som framkommit så gick luften ur ganska mkt.
2 saker.
Nu känns TS mest som en rättshaverist. Tråkigt att det skedde men det verkar numera bara vara principen om det hela.
Jag TROR inte att det finns några pengar att hämta här. Bara kostnader för det juridiska.
LÄGG NER!
det du påstår spelar ingen roll, eller var i lagen finner du stöd för det ?Claes Sörmland skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 924 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 924 inlägg
Vad är det jag påstår menar du?F FruNilsson skrev:
Det blir enklare att förstå dig om du för fram dina argument och inte bara dina ståndpunkter. Hänvisa gärna till lagtext och domar som fastställer den praxis som du vill hävda.
Claes Sörmland skrev:
Ja, du är förvirrad om du inte ens vet vad du påstår, vilket jag kommenterade utifrån den förebyggande lagstiftningen.Claes Sörmland skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 924 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 924 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 924 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 924 inlägg
Varför ska TS lägga ner? Grannen har ju erbjudit sig att betala ett skadestånd och det enda TS söker svar på är vilket belopp som är rimligt. En enkel naturlig fråga. Varför kan vi inte bara hålla diskussionen till just denna fråga?D Dr Benz skrev:Jag var på TS sida men med informationen som framkommit så gick luften ur ganska mkt.
2 saker.
LÄGG NER!