D Dr Benz skrev:
Jag var på TS sida men med informationen som framkommit så gick luften ur ganska mkt.

2 saker.

1: det finns inget bebyggt idag, hyfsat avgörande
2: det var dessutom en firma som gjort detta av misstag (?)

Nu känns TS mest som en rättshaverist. Tråkigt att det skedde men det verkar numera bara vara principen om det hela.

Här har TS ABSOLUT all del i om det blir en bra grannsämja eller inte framöver.

Jag TROR inte att det finns några pengar att hämta här. Bara kostnader för det juridiska.

LÄGG NER!
Nyfiken fråga bara: var i lagen regleras grannsämja?

D Dr Benz skrev:
Jag var på TS sida men med informationen som framkommit så gick luften ur ganska mkt.

2 saker.

Nu känns TS mest som en rättshaverist. Tråkigt att det skedde men det verkar numera bara vara principen om det hela.

Jag TROR inte att det finns några pengar att hämta här. Bara kostnader för det juridiska.

LÄGG NER!
Nyfiken fråga bara: var i lagen regleras grannsämja?
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Varför menar du det?
det du påstår spelar ingen roll, eller var i lagen finner du stöd för det ?

Claes Sörmland
F FruNilsson skrev:
det du påstår spelar ingen roll, eller var i lagen finner du stöd för det ?
Vad är det jag påstår menar du?

Det blir enklare att förstå dig om du för fram dina argument och inte bara dina ståndpunkter. Hänvisa gärna till lagtext och domar som fastställer den praxis som du vill hävda.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Bara om det skedde på markägarens uppdrag. Och en markentreprenör förväntas klara av att utföra sitt uppdrag inom gränserna för beställarens fastighet.
Vad är det jag påstår menar du?

Det blir enklare att förstå dina argument om du använder för fram dina argument och inte bara dina ståndpunkter. Hänvisa gärna till lagtext och domar som fastställer den praxis som du vill hävda.
Ja, du är förvirrad om du inte ens vet vad du påstår, vilket jag kommenterade utifrån den förebyggande lagstiftningen.

Claes Sörmland
F FruNilsson skrev:
Ja, du är förvirrad om du inte ens vet vad du påstår, vilket jag kommenterade utifrån den förebyggande lagstiftningen.
Personangrepp är verkligen hjälpsamt. Skärp dig och försök bidra lite!

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Personangrepp är verkligen hjälpsamt. Skärp dig och försök bidra lite!
Det är oerhört provocerande som du håller på, att inte orka läsa sina egna inlägg, och sen tjafsa vidare. Du verkar inte ha annat för dig. Det har jag.

Claes Sörmland
F FruNilsson skrev:
Det är oerhört provocerande som du håller på, att inte orka läsa sina egna inlägg, och sen tjafsa vidare. Du verkar inte ha annat för dig. Det har jag.
Ha en trevlig kväll!

• Gilla
  • Haha
bisamråtta och 2 till
  • Laddar…
G Guzzen1 skrev:
Ja och får man inbrott får man mindre saker att damma.
Var går gränsenför dig. Är det ok att grannen kommer in på din tomt och röjer buskar och träd för sin utsikts skull?
Hört talats om ironi nån gång?

F FruNilsson skrev:
Jag hänger inte med heller, vi är flera…

• Gilla
bisamråtta och 4 till
  • Laddar…
KG Gustafsson KG Gustafsson skrev:
Hört talats om ironi nån gång?
Ja det jag skrev var väl ironiskt så tapeterna släpper😉

D Dr Benz skrev:

2 saker.

LÄGG NER!
Varför ska TS lägga ner? Grannen har ju erbjudit sig att betala ett skadestånd och det enda TS söker svar på är vilket belopp som är rimligt. En enkel naturlig fråga. Varför kan vi inte bara hålla diskussionen till just denna fråga?

• Gilla
Pangkakan och 1 till
  • Laddar…
G Guzzen1 skrev:
Ja det jag skrev var väl ironiskt så tapeterna släpper😉
Du verkar ju mer än lovligt korkad som jämför mord, våldtäkter och inbrott med en fälld tall. Stackars jävlar som har dig som granne om du har några 😂

useless useless skrev:
Du blandar nog ihop skadestånd och böter. Skadestånd är till för att täcka den skada man har lidit.
Böter tillfaller staten ej den enskilde.

P pmd skrev:
Visst är det så, men man kan ändå välja om man vill kunna prata med grannen i fortsättningen, eller inte.
Varför ska man behöva prata med såna grannar överhuvudtaget?

L llundberg skrev:
Varför ska man behöva prata med såna grannar överhuvudtaget?
Läste du att det inte var grannens som sågat ner TS träd eller missaDe du det inlägget ?

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.