Har snart lagt färdigt Junckers skeppsgolv Har dock ett ställe där mitt undergolv inte verkar uppfylla ”högst 3 mm per 1,5 meter” och det sviktar/fjädrar lite. När golvsockeln kommer på hjälper det nog lite men funderar om jag kan skjuta in något under golvet? För att stadga det lite eller är det bättre att låta det va…? Funderar på foam men det måste kanske vara något hårdare? Obs det är inga enorma skillnader men tillräckligt att det ändå märks.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 825 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 825 inlägg
Hur stort område är det? Kan du sala på bjälklaget?S sepani skrev:Har snart lagt färdigt Junckers skeppsgolv Har dock ett ställe där mitt undergolv inte verkar uppfylla ”högst 3 mm per 1,5 meter” och det sviktar/fjädrar lite. När golvsockeln kommer på hjälper det nog lite men funderar om jag kan skjuta in något under golvet? För att stadga det lite eller är det bättre att låta det va…? Funderar på foam men det måste kanske vara något hårdare? Obs det är inga enorma skillnader men tillräckligt att det ändå märks.
[bild]
Ja golvsockel kommer nog bara göra de knarar eller gnisslar när det skaver så bättre att fixa problemet ordentligtS sepani skrev:Har snart lagt färdigt Junckers skeppsgolv Har dock ett ställe där mitt undergolv inte verkar uppfylla ”högst 3 mm per 1,5 meter” och det sviktar/fjädrar lite. När golvsockeln kommer på hjälper det nog lite men funderar om jag kan skjuta in något under golvet? För att stadga det lite eller är det bättre att låta det va…? Funderar på foam men det måste kanske vara något hårdare? Obs det är inga enorma skillnader men tillräckligt att det ändå märks.
[bild]
Ska jag göra det by the book så är det flytspackling som gäller....men det är dels lite för sent för det och dels inte något jag gett mig på ändå...Låter som att det får bli lumppapp till lagom tjocklek.boihus123 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 825 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 825 inlägg
S sepani skrev:
Lumppapp är stummare. Själv tycker jag det är svårt att jämna ut det beroende på hur mycket det är förstås. Masonit som skruvas och limmas på om det är mycket, kanske en kombination av lumppapp och masonit.S sepani skrev:
Tror inte det finns så tunn masonit. Tänker att det rör sig om ett par mm 2-3 max.H HEM2121 skrev: