139 läst · 0 svar
139 läst
0 svar
Oisolerat golv i relaxavdelning på källarplan
Har försökt söka mig till svar men inte riktigt känt att något svarat 100% på mina funderingar så vänder mig till den kollektiva kunskapen här istället.
1. Göra relax/badrum på källarplan
2. Oisolerad gjuten platta
3. Önskad golvvärme
4. Kakel/klinker fullt ut
Fuktvandring och allt vad det innebär men kan/kommer det vara/bli ett problem med golvvärme i ett våtutrymme på källarplan där alla ytskikt består av kakel och klinkers?
Källaren är nedsänkt ungefär 1-1.5m under mark, resterande ligger över markhöjd. Dränerad runt om med all form av avvattning påkopplat på dv-ledningar så inget från huset som går rätt ned i backen. Marken är plan utan några direkta höjdskillnader.
Vill försöka undvika att bila ut golvet för att isolera och gjuta nytt golv utan istället bara lägga vattenburen golvvärme rakt på (Vill bygga så lite som möjligt på befintligt golv dessutom så vill undvika isolering uppepå)
1. Göra relax/badrum på källarplan
2. Oisolerad gjuten platta
3. Önskad golvvärme
4. Kakel/klinker fullt ut
Fuktvandring och allt vad det innebär men kan/kommer det vara/bli ett problem med golvvärme i ett våtutrymme på källarplan där alla ytskikt består av kakel och klinkers?
Källaren är nedsänkt ungefär 1-1.5m under mark, resterande ligger över markhöjd. Dränerad runt om med all form av avvattning påkopplat på dv-ledningar så inget från huset som går rätt ned i backen. Marken är plan utan några direkta höjdskillnader.
Vill försöka undvika att bila ut golvet för att isolera och gjuta nytt golv utan istället bara lägga vattenburen golvvärme rakt på (Vill bygga så lite som möjligt på befintligt golv dessutom så vill undvika isolering uppepå)
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Avjämning/ytskikt oisolerat källargolv
Golv -
Golvvärme på oisolerat betonggolv?
Golv -
Ska lägga golv i oisolerat utrymme. Plast eller inte?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Golv i oisolerat förråd
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vad betyder i praktiken isolerat eller oisolerat golv?
Badrum