Fick denna offert från hantverkare för att köpa samt sätta in insats / skorsten , hela paktet helt enkelt.
Bor i kranskommun till huvudstaden, huset är en modern låda á la 2017 med två våningar ca 2.8m+2.7m i takhöjd och papptak med lätta access med stege och takterass.
Rökkanalen ska gå in i rummet bakåt sen rakt upp (L-form)
Kostnaden 184k brutto känns åt det styvare hållet. kan få ner kostnad för skorstensmodul 12k, och kanske lite småposter. Någon som har tankar om kostnad för skivor och för arbetet?
Allt gott,
Mjolt!
Bor i kranskommun till huvudstaden, huset är en modern låda á la 2017 med två våningar ca 2.8m+2.7m i takhöjd och papptak med lätta access med stege och takterass.
Rökkanalen ska gå in i rummet bakåt sen rakt upp (L-form)
Kostnaden 184k brutto känns åt det styvare hållet. kan få ner kostnad för skorstensmodul 12k, och kanske lite småposter. Någon som har tankar om kostnad för skivor och för arbetet?
Allt gott,
Mjolt!
Är skorsten så jävla dyrt?
Å fy helvete. För lite mer än det där fick vi två antika kakelugnar uppmurade, inklusive nya fundament och brandskivor mot väggen. Samt ventilationskanaler och rökkanaler fixade i skorstenen. Samt takstege/plattform. Plus en del invändigt jobb för att fixa allt regelrätt och korrekt. Ja, och så eldstadsplan i marmor samt fris.
Nu hade vi visserligen en skorstenspipa murad sedan innan. Men ändå. Drogs sex slangar i den, 2-3 våningar.
Är det verkligen sådär dyrt med en vanlig kamin och skorsten?
Nu hade vi visserligen en skorstenspipa murad sedan innan. Men ändå. Drogs sex slangar i den, 2-3 våningar.
Är det verkligen sådär dyrt med en vanlig kamin och skorsten?
Produkter som diskuteras: "takstege"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 981 inlägg
Jag har precis beställt en liknande kamin (kostnadsmässigt)
Rais viva 140l, med sidoglas värmemagasin och clever air osv
Fick 10% på materialet ca, även förhandlat till mig ett golvskydd utan extra kostnad.
Det som skiljer för mig är 1 plan, dock 360 i takhöjd och ja genom vind, har pannor på taket.
Men det skiljer ju MYCKET på sista raden.
Rais viva 140l, med sidoglas värmemagasin och clever air osv
Fick 10% på materialet ca, även förhandlat till mig ett golvskydd utan extra kostnad.
Det som skiljer för mig är 1 plan, dock 360 i takhöjd och ja genom vind, har pannor på taket.
Men det skiljer ju MYCKET på sista raden.