Tina_E skrev:
skolan öppnar hösten 09 och skolan 09/10...pratade med kommunen om detta igår...men hon kan ju sagt fel...
förskolan 09/10 skulle det ju vara :).
 
Ok då stämmer det säkert. Vilka förskolor ska ni söka?
När flyttar ni till Växjö eller kommer ni lagom till huset är klart? :)
 
Jag skulle helst vilja att Max börjar på en förskola där det går fler 03:surprised:r som sedan kommer att gå förskoleklass på Östra lugnet...men det är kanske ett önsketänkande :). Pratade med kommunen och de bad mig återkomma i juni då de har mer koll. Vårt hus kommer förhoppningsvis att bli klart nästa vår så vi kommer att flytta då...om det ej blir klart i tid bor vi kanske i vår sommarstuga i Småland ett tag först...
 
Har ni förresten bestämt er för hus ännu? Vi skrev på med Götenehus igår. Detta blir vårt tredje hus så nu hoppas vi att det blir tredje gången gillt :). Man vet i alla fall vad man inte vill ha denna gång...
 
Oj har ni har väl inte byggt tre hus? Så skönt att ha skrivit på! Nej vi har inte bestämt oss än, det finns ju så mycket att välja på...
 
Nej då :). Men vi har haft två Skanskahus varav ett vi var med och byggde nytt så man känner sig lite van... Ja, visst finns det mycket att välja på! Vi fick veta att Myresjöhus skulle bygga 2-3-planshus i funkisstil mittemot oss och det styrde vårt val lite också. Först tänkte vi att ett 2-plans funkis kanske sticker ut men med tanke på Myresjöhus så tror vi att det smälter in bra. Man skulle ju vilja veta vad de andra grannarna bygger också :).
 
Ja vi får hoppas att fler i området hittar hit!
 
Hejsan, jag och min man ska också bygga hus på etapp 2. Har fått tomten Helios 3 så nu har man ju hittat sina blivande grannar här, häftigt:) Vi har däremot inte bestämt oss för vilket hus vi vill bygga, men vi är i alla fall inne på ett en och ett halvsplans hus.
// Linda
 
Grattis till tomten! Vi har fått Helios 2. Det är inte så lätt att välja hus men ett 1 1/2 plans hus blir det här också.
 
vad roligt med fler grannar! vilka är ni?//Linda
 
Inga fler som hittat hit??
 
Vi ska också bygga på Östra Lugnet! Har inte bestämt oss för hus ännu men ett enplanshus blir det nog... Var också ganska långt ner i kön och fick långt ifrån vårt förstahandsval men är rätt nöjda ändå.

Ha det gott!

MVH Melker
 
Vad kul! Vad heter er tomt? Vår heter Vintergatan 4. Har ni barn? Håller på och kollar dagis och det verkar inte som om Östra lugnets förskola är färdig förrän 2010....
/Tina
 
Vi ska också bygga på Östra Lugnet. Det kommer att bli ett enplans hus ifrån Ekefors.
/Gustaf
 
Vad kul! Vilken tomt?
Mvh Tina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.