Är det någon som ska eller har byggt på Östra lugnet i Växjö. Vi har precis fått tomt i etapp 2 och det hade varit kul att lära känna fler som ska bygga där :). Vi ska bygga ett Origo 2 med Götenehus.
Mvh
Tina
 
Vi har också fått tomt, etapp 2tillträde 1/12... Ska bygga ett Björklidenhus
/Linda
 
Vad kul! Vilken tomt har ni fått? Vi har fått Vintergatan 4 med tillträde 1/8. Vi var långt ner i kön så det var långt ifrån förstahandsvalet, men den känns bra. Bor ni i Växjö nu? Vi bor i Lomma utanför Malmö men kommer från Växjötrakten så det är lite som att flytta hem. Vi har två barn på 2 och 4 så just nu ägnar jag mycket tid åt att kolla upp förskolor...
/Tina
 
Vi har också fått en tomt där!
 
Helios 1 har vi fått! Har också barn på snart 2 och 4. Tror att min mamma jobbar med din mamma på kommunen, kan det stämma?/Linda
 
mamma nu och det stämmer :). Vad kul att ni också ska flytta till området och har barn i samma ålder! Vad är det för Björklidenhus ni ska bygga?
 
Vi ska bygga ett villa kvick med förhöjt väggliv dvs det blir 1 3/4 plans hus. ska även ändra lite i i planlösningen. Ska bli kul....
 
Hej på er! Vi har också fått tomt på östra lugnet. Helius 2. Vi har två barn en på 4 år och en på 7 månader.
 
dajjes skrev:
Hej på er! Vi har också fått tomt på östra lugnet. Helius 2. Vi har två barn en på 4 år och en på 7 månader.
Då blir ni ju grannar - vad kul :)
 
Hej på er! Min man berättade att han hittat er här, jätte kul med barnfamiljer! Två andra par som vi umgås med kommer också bygga på etapp 2 så det här blir spännande :)
 
Har ni funderat på förskolor? Har precis fått veta att förskolan öppnar årsskiftet 09/10 och vi flyttar redan nästa vår så vi behöver en "mellanförskola".../Tina
 
Jaså?! Vem gav dig den informationen? På kommunens möte sa de ju augusti 2009 så det har vi räknat med. Hoppas inte din info stämmer för då får vi det jobbigt...
 
Fast just nu har vi en riktigt kanon bra förskola så då får vi helt enkelt fortsätta där :)
Vilka ställen har du kollat på?
 
Då tror jag vi går kvar i Sandsbro tills min flicka ska börja förskoleklass kanske......
 
skolan öppnar hösten 09 och skolan 09/10...pratade med kommunen om detta igår...men hon kan ju sagt fel...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.