S
Äh, det var tydligen bara att ta i mer så delades det. Svårt att veta på förhand när man ska vara försiktig och när man ska ta i...
Nu är lagat handtag tillbaka på plats och fungerar fint!
Kostnad: 0 kr :)
Tack för all hjälp!

• Gilla
nino
  • Laddar…
Töm maskinen först på vatten, via filtret om du ej redan har gjort det.

ta typ en ståltråd och dra över insidan på luckan och försök frigöra låset och dra., Troligtvis så kanske handtagets plastdel gått av så du ej kan öppna. Om du söker efter info hur du kan öppna luckan i serviceläge, finns säkert info hur du kommer in där, då finns det ett läge just för lucköppning. Om det är elektroniken som spökar.

• Gilla
GladanS
  • Laddar…
Tjena! Har samma problem men förstår inte hur jag ska få tag på låspinnen. Hur gjorde du? Detta är spm det ser ut för mig. Jag kopplade av kontakten vid låsen men det kanske inte spelar någon roll. Bifogar lite bilder.

• Närbild på en tvättmaskins komponenter, visar fjädrar och en montagepunkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fordonsinteriör, synlig elanslutning och ledningar, plastkomponenter, delvis otydlig, gråa och vita nyanser.
    Skapa konto
S
Har du fått upp luckan? Var/hur är den översta bilden tagen?

Om du inte har fått upp den så går det ju att pilla upp den inifrån, men det enklaste är ju tricket med snöre/ståltråd som andra har beskrivit.

S
ok, du har plockat av handtaget på något sätt, eller?

• Inre del av en vit apparat, troligen en tvättmaskin, med en markerad detalj som synes genom en springa.
    Skapa konto
  • Bild av bildel, kablage och kontakter, pil pekar mot potentiellt problemområde eller viktig del.
Handtaget hade tydligen gått sönder så det trillade bara av. Ah perfekt, tack för pilarna. Löste det nu med en liten skruvmejsel. Tack för hjälpen :)

Anonymiserad 137805 skrev:
aj då var det handtaget? mycket vanligare!
då hade varit lättare för då använder man bara ett snöre runt luckan
så bara skaffa ett lucklås och ett handtag så är saken klar!
[länk]
sen är den nog nyare än 12år då dessa började tillverkas 2015
Tack! Snöret räddade mig!

S SpikArne skrev:
Tack för svar! Har öppnat nu, vi får väl se om jag kommer nån vart.
[bild]
Hur lyckades du öppna luckan? Har samma problem. Plockade du bort plasten utanpå luckan först?? Och isåfall är det bara att bända bort den?
mvh erik

S
Vad menar du med ”öppna luckan”? Menar du öppna som vanligt? Det görs utan att bända. Antingen pilla upp från insidan, eller köra snörmetoden som beskrivits innan.
Om du menar öppna som i dela, så bände jag isär inner och ytterhalvan.

S SpikArne skrev:
Vad menar du med ”öppna luckan”? Menar du öppna som vanligt? Det görs utan att bända. Antingen pilla upp från insidan, eller köra snörmetoden som beskrivits innan.
Om du menar öppna som i dela, så bände jag isär inner och ytterhalvan.
Hej. Missade att det stod förklarat där uppe. Är en låst lucka ja ska öppna. Får försöka med snöre. Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.