382 393 läst · 5 322 svar
382k läst
5,3k svar
Odlingshörnan..
A Avemo skrev:
kashieda skrev:
Jag har läst om tidigare att Cox Pomona och Cox Orange båda är resultat av Richard Cox frösådder från samma träd. Möjligen Ribston. Men jag fick just veta att Ingrid Marie är en korsning mellan Cox Pomona och Cox Orange. Vi verkar alla röra oss i samma banor.G Genomklok skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 377 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 377 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Gaaaah! Har inte så många lämpliga fönster för plantuppdragning här hemma så söderfönstret i köket är rätt så belamrat nu med sticklingar av "kryddkarlbergare" och palettblad samt små krukor med fönster/kruktomater och fönstergurkor för att ha till gurkgardiner. Fick några tomatplantor från kollega för några veckor sedan, brukar vare restriktiv med att ta emot plantor men de har en rolig bakgrund så tänkte att de får knös ner där också då i väntan på värme så de kan åka ut i växthuset.
Upptäckte idag att plantorna jag fick är helt invaderade av ullöss! Givetvis har de spridit sig till allt annat som står i fönstret också. Kollade igenom dem när jag fick dem men uppenbarligen missade jag något litet kräk. Får slänga allt som står där för vill inte riskera att smitta allt annat jag har inne. Är så himla surt bara, gurkplantorna har flera smågurkor var på sig och fönstertomaterna har börjat få blommor. 🥺😭🤬
Upptäckte idag att plantorna jag fick är helt invaderade av ullöss! Givetvis har de spridit sig till allt annat som står i fönstret också. Kollade igenom dem när jag fick dem men uppenbarligen missade jag något litet kräk. Får slänga allt som står där för vill inte riskera att smitta allt annat jag har inne. Är så himla surt bara, gurkplantorna har flera smågurkor var på sig och fönstertomaterna har börjat få blommor. 🥺😭🤬
Satte nog petuniorna lite för tidigt för nu kommer det redan blomknoppar, men känner mig lite mallig eftersom de blev så fina och att jag lyckades med de pyttesmå fröna.
Måste nog också spillt fågelfrön här, för nu kommer det höns i landet 😁
Eller så är det för att jag lade igen en rabatt som de bara envisades med att sprätta sönder, tänkte att de skulle gilla sina alldeles egna blåa badplats men de tänkte annorlunda.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste nog också spillt fågelfrön här, för nu kommer det höns i landet 😁
Eller så är det för att jag lade igen en rabatt som de bara envisades med att sprätta sönder, tänkte att de skulle gilla sina alldeles egna blåa badplats men de tänkte annorlunda.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
I helgen var vi väg och hämtade lite nya plantor...
Vindruvorna är satta stora/djupa hinkar tillsvidare.. inte riktigt säker på var de ska stå än så länge.. men hallonen är planterade och blåbärstryna med..
Hoppas sorken äter på annat håll nu.. (Nissa verkar iaf gilla och äta sorkar, så hoppas han vaktar!)
- 7 st Glen Ample, sommarhallon
- 7 st Polka, hösthallon
- 2 st Svarthallon, Jewel
- 1 st Vindruva, Frumosa
- 1 st Vindruva, Einset
- 1 st Blåbärstry Aurora
- 1 st Blåbärstry Boreal Blizzard
Vindruvorna är satta stora/djupa hinkar tillsvidare.. inte riktigt säker på var de ska stå än så länge.. men hallonen är planterade och blåbärstryna med..
Hoppas sorken äter på annat håll nu.. (Nissa verkar iaf gilla och äta sorkar, så hoppas han vaktar!)
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 377 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 377 inlägg
Herr Sparris tittade upp i veckan trots att värmen tog paus.
I tisdags:
Idag fredag:
I tisdags:

Logga in
Skapa konto
Idag fredag:

Logga in
Skapa konto