10 761 läst · 21 svar
11k läst
21 svar
Nytt Ikeakök men vill ha andra luckor. Vilken leverantör rekommenderas?
H hjulia skrev:Vårt kök består både av gamla stommar från 70-talet samt nyare IKEA-stommar från 2007 och ett högskåp av okänd ålder och tillverkare. Luckorna samt lådor på skena till både de gamla stommarna och till högskåpet måttbeställdes från Norddesign och det blev riktigt bra.
Har dock ärvt huset och det var den förra ägaren som beställde så kan inte uttala mig om hur de var att ha att göra med, men jag hörde inget negativt om det medan personen levde så jag skulle tro att det gick riktigt smidigt. Priset har jag för mig att jag tyckte kändes rimligt när jag hittade fakturan för något år sedan
Pitekök skall jag kolla upp, låter rimligt i pris i alla fall. Tack för tipset!G GustH skrev:Superfront är fina och har bra finish och kvalitet, men fruktansvärt dyrt. Vi har "pimpat" en ikea-bestå-möbel med deras produkter.
Nya köksluckor måttanpassade beställde vi dock från Pitekök. De har olika modeller och går att få i vilket NCS-kulör du vill. Kostade ungefär 600.- per detalj om vi delar priset på antalet detaljer rakt av (typ lådfront, skåpslucka, täcksida, högskåpslucka etc..)
Finns säkert 100-tals snickerier som gör motsvarande.
Räkna
För mitt kök har jag offerter som varierar mellan 10000-13000. Då ska det målas runt 30 delar. De gamla luckorna och våra nya luckor från IKEA.
En fördel med att måla om luckorna, är att det inte gör något om man måste såga till en lucka för att den ska passa. Dvs köp en större detalj och sätt sågen i den...
Räkna med 300kr per del. Det finns massor med firmor som målar köksluckor.Mamsi skrev:
För mitt kök har jag offerter som varierar mellan 10000-13000. Då ska det målas runt 30 delar. De gamla luckorna och våra nya luckor från IKEA.
En fördel med att måla om luckorna, är att det inte gör något om man måste såga till en lucka för att den ska passa. Dvs köp en större detalj och sätt sågen i den...
VI köpte IKEA -stommar och var inte nöjda med deras luckor, pyjamasrandiga ömsom insida/utsida som framkom när dom packades upp. Dom fick tillbaka luckorna och nya beställdes via en tradingfirma i Helsingborg som la ut det på en svensk firma, vi är jättenöjda, klart kostade lite mer än IKEAs luckor, men skit det vi är nöjda.
Ja, det kan man lugnt säga. Satte dessa på ett sideboard som är ganska långt och det gick väl på 10 000 kr (inkl. ben och beslag) men det ska stå väldigt synligt i huset så det fick vara värt det. Dessutom var det svårt att hitta andra sideboards av den längd som vi ville ha.E Enholm85 skrev:
Liknande trådar
-
Nyttjanderättsersättning bodelning sambo flyttat frivilligt
Juridik -
Kommunen vill ha nytt bygglov för bredare luftspalt? Kan vi få in det i relationshandlingen?
Bygglov -
Granne vill nyttja vår mark
Juridik -
Ojämnt parkettgolv vill lägga nytt golv
Golv -
1920-talsvillan får nytt liv med tillbyggnad i äppelträdgården
Artikelkommentarer