26 535 läst · 83 svar
27k läst
83 svar
Nytt hus. Katastrof ny parkettinstallation
Jag håller med om ditt resonemang, förmodligen gjorde golvteamet sitt jobb och gick. Och andra lag gjorde hålet och fixade med vad de hade till hands. Väldigt tråkigt med resultatet tyvärr.T TypRätt skrev:Jag har svårt att se att man som golvläggare skulle lägga ut ett golv med bitar som ser ut så där, där av att jag skulle sätta mina pengar på att detta tillkommit efter läggning och att man försökt åtgärda på ett väldigt taffligt vis. Antagligen inte golvkillen som försökt åtgärda utan någon tillhörande gänget som pajade golvet.
Är du säker på att det är lackat. De rena vita fläckarna vara icke oljemättat trä. Torrfläckar Mao.stavee skrev:
Alt. kan det vara i behandlingen i trät före lacken som inte är rätt. Kan du känna om det är en annan yta där de vita fläckarna är? Har de lagat felaktigheter i parketten före eller efter de har lackat? Kvistar får man räkna med men inte vita fläckar. Den första bilden, har de satt en spik i parketten vid skarven?
Redigerat:
Precis. Ser ut som grus el liknande som skadat golvet och man försökt laga detta.
Knasten som lagats från fabrik skiljer sig ju precis som du skriver.
Däremot hörnan som är uppfläkt är ju helt tydligt hur man har knackat för hårt och eller lagt ner brädan för tight. Då blir det så och man får ta en annan bräda… synd att man inte gjorde detta när det var enkelt att byta.
Däremot hörnan som är uppfläkt är ju helt tydligt hur man har knackat för hårt och eller lagt ner brädan för tight. Då blir det så och man får ta en annan bräda… synd att man inte gjorde detta när det var enkelt att byta.
Det ser inte klokt ut, jag skulle först höra med husleverantören, vägrar de åtgärda så vet jag inte vilken väg som är bäst. ARN?
Jag är ny på det här, det går fortfarande att fixa eller måste jag se det varje dag så länge jag bor här? (Tyvärr har vi liknande defekter i de flesta rum)Dr Benz skrev:
Precis. Ser ut som grus el liknande som skadat golvet och man försökt laga detta.
Jag är inte säker på vem tillverkaren av parketten är, den delades inte med oss av byggarnaH HEM2121 skrev: