Alfredo Alfredo skrev:
Alternativt laga det grovt felinstallerade uttaget.
Får höra med elektrikern vilket som är bäst
 
H hildrutt skrev:
Får höra med elektrikern vilket som är bäst
Om elektrikern lämnar kvar ett Schuko med 400 V mellan polerna ska du kasta ut denne snabbare än du hinner googla telefonnumret till Elsäkerhetsverket.

Men det lär inte bli aktuellt för jag är ganska säker på att ingen elektriker gör det.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om elektrikern lämnar kvar ett Schuko med 400 V mellan polerna ska du kasta ut denne snabbare än du hinner googla telefonnumret till Elsäkerhetsverket.

Men det lär inte bli aktuellt för jag är ganska säker på att ingen elektriker gör det.
När jag skriver att en elektriker ska installera elementet menar jag självklart att han ska ta bort stickkontakten och göra det korrekt.

Jag tänkte mer på att man ska göra om det till ett 230v uttag då jag på sommaren inte använder elementet och kan använda uttaget till att ladda verktyg osv då det sitter i garaget.

Så oroa dig inte, jag tror den elektriker som anlitas kommer göra rätt :)
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
H hildrutt skrev:
När jag skriver att en elektriker ska installera elementet menar jag självklart att han ska ta bort stickkontakten och göra det korrekt.

Jag tänkte mer på att man ska göra om det till ett 230v uttag då jag på sommaren inte använder elementet och kan använda uttaget till att ladda verktyg osv då det sitter i garaget.

Så oroa dig inte, jag tror den elektriker som anlitas kommer göra rätt :)
Hej
Ibland vill man vara säker på att men förstått rätt och samtidigt säker på att TS har beskrivit rätt och förstått.
Känner att jag och Alfredo kan vara lugna nu :)
/W
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
J
Glöm inte betala tillbaka till Jula också för det reklamerade...
 
  • Gilla
  • Haha
vcx och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.