1 803 läst · 34 svar
2k läst
34 svar
Nytt element kortsluts
Om elektrikern lämnar kvar ett Schuko med 400 V mellan polerna ska du kasta ut denne snabbare än du hinner googla telefonnumret till Elsäkerhetsverket.H hildrutt skrev:
Men det lär inte bli aktuellt för jag är ganska säker på att ingen elektriker gör det.
När jag skriver att en elektriker ska installera elementet menar jag självklart att han ska ta bort stickkontakten och göra det korrekt.Alfredo skrev:
Jag tänkte mer på att man ska göra om det till ett 230v uttag då jag på sommaren inte använder elementet och kan använda uttaget till att ladda verktyg osv då det sitter i garaget.
Så oroa dig inte, jag tror den elektriker som anlitas kommer göra rätt
Medlem
· Stockholm
· 4 011 inlägg
HejH hildrutt skrev:När jag skriver att en elektriker ska installera elementet menar jag självklart att han ska ta bort stickkontakten och göra det korrekt.
Jag tänkte mer på att man ska göra om det till ett 230v uttag då jag på sommaren inte använder elementet och kan använda uttaget till att ladda verktyg osv då det sitter i garaget.
Så oroa dig inte, jag tror den elektriker som anlitas kommer göra rätt
Ibland vill man vara säker på att men förstått rätt och samtidigt säker på att TS har beskrivit rätt och förstått.
Känner att jag och Alfredo kan vara lugna nu
/W
Produkter som diskuteras i tråden