66 470 läst · 210 svar
66k läst
210 svar
Nytt 1920-talskök à la 2021
Administrator
· Skåne
· 7 932 inlägg
Visste inte att det fanns som vattenburet! Men tydligen så är våra socklar för låga för kickspace.
Administrator
· Skåne
· 7 932 inlägg
Spännande! Ska ni spackla skarvarna mellan köksskåpen så som det är i Kulladals showroom, eller hur gör ni?
Administrator
· Skåne
· 7 932 inlägg
Har inte tagit ställning till det riktigt ännu, men jag tror nog att vi ska spackla.
Administrator
· Skåne
· 7 932 inlägg
Kl 7:30 idag anlände Isolerservice och blåste in isolering i våra väggar.
Det gick väldigt snabbt. Markus gjorde lite förberedelser, kanske en kvart och sedan ytterligare en kvart för att blåsa in isoleringen och sopa upp spillet, sedan var det klart.
Det gick väldigt snabbt. Markus gjorde lite förberedelser, kanske en kvart och sedan ytterligare en kvart för att blåsa in isoleringen och sopa upp spillet, sedan var det klart.
Administrator
· Skåne
· 7 932 inlägg
Jaså minsann, då fotograferade han dig på ditt bröllop kanske?
Redigerat:
Tror inte att de ska skylla på försening av förintelsekonferens. Då en av dem har glömt att ta av sig pyjamasbyxorna. Eller det kanske var extra hjälpen som kom. Annars har hemmamys i corona tider upphört.Marlen Eskilsson skrev:Idag har det varit full rulle här. Snickarna fastnade först i trafiken pga förintelsekonferensen, men när de väl kom hit så satte de igång att förbereda underlaget. Vi tittade på ritningarna och bestämde hur olika detaljer skulle lösas.
[bild]
Vi visade elektrikern var all belysning och alla uttag ska sitta och han spårade ut i väggen och satte dosor.
[bild]
Efter lunch kom en bil fullastad med vårt kök.
[bild]
Köket inburet i vardagsrummet.
[video]
Sedan kom spisen också, en tung klump på 100+ kg. Vi fick kalla in extrahjälp för att baxa in den.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 7 932 inlägg
Det var sonen som hoppade i mysbyxorna när han kom hem från skolan.
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
Inte funderat på en ljusare grönt? Tycker jag kan vara snyggt
Administrator
· Skåne
· 7 932 inlägg
Nej, det har inte varit ett alternativ.
Administrator
· Skåne
· 7 932 inlägg
Eller jo, färgen vi har valt ÄR lite ljusare. Det är exakt den här färgen. Den ser väldigt olika ut beroende på hur ljuset faller.
Vi målade sonens studenlägenhet med den färgen, samma på både köksluckor och väggar. Nu ska dock våra skåp målas med linoljefärg där man tagit fram en så närliggande kulör som möjligt. Jag håller tummarna för att det lyckas och ser bra ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi målade sonens studenlägenhet med den färgen, samma på både köksluckor och väggar. Nu ska dock våra skåp målas med linoljefärg där man tagit fram en så närliggande kulör som möjligt. Jag håller tummarna för att det lyckas och ser bra ut.
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
Snyggt!Marlen Eskilsson skrev:Eller jo, färgen vi har valt ÄR lite ljusare. Det är exakt den här färgen. Den ser väldigt olika ut beroende på hur ljuset faller.
[bild]