T
H HEM2121 skrev:
Tillägg till Elsparv: Det man kan störa sig på att det inte är lagt löpande utan mer som ett altangolv. Har för mig att ändskarvarna ska ska ligga minst 60 cm från varandra. Läs lägginstruktionerna för det golvet. Brukar finnas på tillverkarens hemsida om du inte har instruktionerna i papper kvar.
Rummet är minimalt och man kanske inte vill kasta bort hälften av golvet.

Det där är fullt godkänt och normalt.
 
H
H HEM2121 skrev:
Det verkar stämma bra!!
T TH885 skrev:
Rummet är minimalt och man kanske inte vill kasta bort hälften av golvet.

Det där är fullt godkänt och normalt.
Jag personligen skulle aldrig godkänna den inläggningen. Den hantverkaren behöver lära sig att lägga in golv innan den de tar på sig att lägga in golv.Vi hade en hantverkare som dessutom gick som kontrollant på stora byggen, +/- 3 = 6 trodde han. Man kan tappa hakan för mindre i tanke på hans yrke. AMA verkar inte en del hantverkare känna till och vad den innebär.
 
  • Gilla
rådmottagare
  • Laddar…
Det beror på golv.
Jag lade ett korkgolv i somras.
Det enda var att kortaste bit inte fick vara kortare än 300 mm och att skarvarna ska vara förskjutna minst 300 mm i längsled.
På bilden i läggningsinstruktionen lägger de till och med golvet på samma sätt som hos TS.
Illustration av golvinstallation, händer justerar plankor mot vägg, instruktionstext, mäta avstånd, steg nummer nio.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Instruktionsbild om att börja nästa rad paneler med en skuren bit, minst 30 cm lång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.