8 846 läst · 25 svar
9k läst
25 svar
Nylagt fiskbensgolv - Dålig lackering?
Jag oljar/lackar parkettgolv då och då , samt att jag till yrket bygger matbord av ek.
Ytbehandlingen är samma på golv & bord i mitt fall
Dvs Osmo hårdvaxolja som är snabbtorkande.
jag hävdar nog att det inte överlappat korrekt vid strykningen & att flammigheten går att räta till med en strykning till.
Ytbehandlingen är samma på golv & bord i mitt fall
Dvs Osmo hårdvaxolja som är snabbtorkande.
jag hävdar nog att det inte överlappat korrekt vid strykningen & att flammigheten går att räta till med en strykning till.
Samma sak hos oss. Den matta lacken vi har i vårt kök gav samma resultat som trådägaren vid överlappning. Den halvmatta vi har i vårt vardagsrum gjorde det inte. Vi använde tre stjärnors produkter.AndreasLarsson89 skrev:
När jag lade golvet så sänkte jag temperaturen till ca 13-15 grader i rummet.
Det är väldigt bra när man lackar så torktiden blir lite längre o hinner flyta ut för det är väldigt vad det torkar snabbt, så snabbt så det är tom svårt att lappa när man rör sig över ett så stort golv.
Jag var inte beredd på det o fick jobba snabbt.
Hade jag haft 22grader eller varit sommar så hade det nog resulterat i sånna ränder som du fick. Bona mattlack
Det är väldigt bra när man lackar så torktiden blir lite längre o hinner flyta ut för det är väldigt vad det torkar snabbt, så snabbt så det är tom svårt att lappa när man rör sig över ett så stort golv.
Hade jag haft 22grader eller varit sommar så hade det nog resulterat i sånna ränder som du fick. Bona mattlack
Till Bona kan man köpa sk. fördröjare (Bona Retarder) tillsats som hjälper rätt mycket. RF har mer betydelse än temperatur och lacken gillar inte direkt solljus heller.Stormen skrev:När jag lade golvet så sänkte jag temperaturen till ca 13-15 grader i rummet.
Måste bara tacka allas engagemang här!! Otroligt uppskattat!
Med vind i seglen från er tog jag ett möte med byggherren först på telefon och sedan fysiskt. Det finns även några andra saker som behöver åtgäras så jag var minst sagt tydlig i mina krav.
Han var enig i det hela och har gett oss sitt ord att detta ska åtgärdas och att resultatet ska vara fullgott.
Det går att formulera sig på ett helt annat sätt när man har självförtroendet. Däremot kommer jag aldrig rekommendera deras golvläggare till någon annan, den saken är säker!
Vi har betalat en del, men inte allt och kommer hålla inne på en "rimlig" peng tills att detta är färdigställt.
Går det att anlita hantverkare där allt bra funkar och kommunikationen är bra, och har rimliga priser?
Skicka PM. Stockholm. Bra att ha framgent när något behöver fixas/byggas
Med vind i seglen från er tog jag ett möte med byggherren först på telefon och sedan fysiskt. Det finns även några andra saker som behöver åtgäras så jag var minst sagt tydlig i mina krav.
Han var enig i det hela och har gett oss sitt ord att detta ska åtgärdas och att resultatet ska vara fullgott.
Det går att formulera sig på ett helt annat sätt när man har självförtroendet. Däremot kommer jag aldrig rekommendera deras golvläggare till någon annan, den saken är säker!
Vi har betalat en del, men inte allt och kommer hålla inne på en "rimlig" peng tills att detta är färdigställt.
Går det att anlita hantverkare där allt bra funkar och kommunikationen är bra, och har rimliga priser?
Skicka PM. Stockholm. Bra att ha framgent när något behöver fixas/byggas