boschkenta
Jag som nyss köpt häcksax och trimmer i grönt.. hmm. Undrar om den bättre hälften märker om de byter färg? :thinking:
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Jag som nyss köpt häcksax och trimmer i grönt.. hmm. Undrar om den bättre hälften märker om de byter färg? :thinking:
Inte en chans, väl?! :p
 
  • Haha
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Måla dem blå med sprayburk först med förevändningen att de känns proffsigare då. Sen kan du efter en tid bara byta ut dem. Då är risken för upptäckt väldigt liten :cool:.
 
  • Haha
  • Gilla
andersda och 2 till
  • Laddar…
boschkenta
mexitegel mexitegel skrev:
Måla dem blå med sprayburk först med förevändningen att de känns proffsigare då. Sen kan du efter en tid bara byta ut dem. Då är risken för upptäckt väldigt liten :cool:.
Där har vi det! Så gör jag :cool:
 
  • Gilla
  • Älska
trojlee och 1 till
  • Laddar…
"Dålig plast, måste blekts och blivit blå i solen".
 
  • Haha
  • Gilla
Sittställning och 4 till
  • Laddar…
Vad är skillnaden på gsr 150c och gsb 150c? Någon nackdel att köpa gsb:n?
 
T trojlee skrev:
Vad är skillnaden på gsr 150c och gsb 150c? Någon nackdel att köpa gsb:n?
Alla skruvdragare från Bosch som har GSB i beteckning har slag, för borrning i stenmaterial. SB står väl för SchlagBohrer, hur det nu stavas, min tyska är lite rostig :rofl:

Nackdelen är att den är lite tyngre och längre då du har en extra bit bakom chucken för slagfunktionen, brukar bygga sisådär 2cm extra på längden.

EDIT: Förtydligande då, att de som börjar på GSR, INTE har slagfunktion.
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Alla skruvdragare från Bosch som har GSB i beteckning har slag, för borrning i stenmaterial. SB står väl för SchlagBohrer, hur det nu stavas, min tyska är lite rostig :rofl:

Nackdelen är att den är lite tyngre och längre då du har en extra bit bakom chucken för slagfunktionen, brukar bygga sisådär 2cm extra på längden.

EDIT: Förtydligande då, att de som börjar på GSR, INTE har slagfunktion.
Fasen, vill ha en gsr men kan köpa en gsb billigt:rofl:...tack för hjälpen.(y)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Sittställning
T trojlee skrev:
Fasen, vill ha en gsr men kan köpa en gsb billigt:rofl:...tack för hjälpen.(y)
boschkenta boschkenta skrev:
Jag som nyss köpt häcksax och trimmer i grönt.. hmm. Undrar om den bättre hälften märker om de byter färg? :thinking:
Jag gillar den GSB i dom större varianterna, vill jag ha en smidig kör jag med gsr 12v35
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
Katalogen är ute med alla nya grejer och priser... lite pro deals och sådant gott också :)
 
  • Gilla
andersda och 2 till
  • Laddar…
Undra när gbl 18v-750 kommer ut på marknaden?(lövblås)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Undra när gbl 18v-750 kommer ut på marknaden?(lövblås)
Läste maj 2023 på en tysk sida.
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
Någon som har koll på vad priserna i handeln brukar landa i förhållande till katalogpriserna?

Behöver räkna på hur dyr sommarpresent jag behöver köpa till min fru för att få köpa trimmer (GRT 18V-33) och häcksax (GHE 18V-60)!
 
Jag har många av elprylarna i katalogen. De har jag köpt under de senaste 5 åren med i snitt halva priset av katalogpriserna. Men Du måste då vänta till rätt tillfälle. Som verkar vara mycket mer sällan under hösten 2022 tills nu
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Jag har många av elprylarna i katalogen. De har jag köpt under de senaste 5 åren med i snitt halva priset av katalogpriserna. Men Du måste då vänta till rätt tillfälle. Som verkar vara mycket mer sällan under hösten 2022 tills nu
Borde tiilägga för soloverktyg
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.