8 808 läst · 28 svar
9k läst
28 svar
Nybörjare renoverar, budget 50k!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
Dom är inte mjuka, men kan vara fuktskadade på kanterna, där listen suttit. Trodde själv att det var golvfoamet mellan spånskivorna och brädorna som luktade men efter att ha tagit bort det, s¨å är jag säker på att det är brädorna.BirgitS skrev:
Fick lite panik i onödan. Efter att ha läst nu lite runt, så verkar det inte vara så svårt. Brädorna är 22mm och verkar finna massa billiga spånskivor som kan användas där. Började ta av brädorna men blev rätt trött då det var efter jobbet så orkade ej mer.
Tar gärna tips som underlättar borttagningen. Använt kofot och hammare än så länge.
Tar gärna tips som underlättar borttagningen. Använt kofot och hammare än så länge.
Äntligen börjar man se lite resultat efter allt förstörande. Bestämde mig att det skulle bli bättre att bredspackla, och sedan sätta på spånskivorna. Eftersom jag ska dra om elkablarna tänkte jag fräsa in kablarna till vägguttagen också.
Bredspacklade endast ena väggen för att lära mig lite teknik och se hur det funkar. Var svårare än dom får det att se ut på youtube. Första lagret är klart, och gick faktiskt mindre spackel än jag trodde.
Bredspacklade endast ena väggen för att lära mig lite teknik och se hur det funkar. Var svårare än dom får det att se ut på youtube. Första lagret är klart, och gick faktiskt mindre spackel än jag trodde.
´´Övning ger färdighet´´, den som sa det har aldrig sett mig bredspackla, blir rätt imponerad av mig själv att jag blir sämre och sämre på att spackla ju mer jag gör det. Riktigt svårt att få det bra bakom elementrören.
Satte på spångolv, och dom väger så jävla mycket att ryggen har gått i konkurs känns det som.
Satte på spångolv, och dom väger så jävla mycket att ryggen har gått i konkurs känns det som.
Redigerat:
Shit, hade glömt helt, lägenheten är nästan totalt renoverad. Köket gick på så där 40 000, vardagsrummet 4-5000, sovrum 2-3000. Skulle säga att totalt kosta inkl verktyg och allting för 60-70000.Hiréns skrev:
Så ska slipstenar dras!
Inte värt att hyra in folk, har jag insett.
Bytte yttertak, mindre än 100 000 kr i material. Firmorna ville ha 250 - 300 000.
Satte in egen skorsten, fixade grunden och så kom en montör å byggde upp en större Täljstensugn.
Det finns sååååå mycket hjälp att få på detta forum, så det är bara att köra igång själv.
Inte värt att hyra in folk, har jag insett.
Bytte yttertak, mindre än 100 000 kr i material. Firmorna ville ha 250 - 300 000.
Satte in egen skorsten, fixade grunden och så kom en montör å byggde upp en större Täljstensugn.
Det finns sååååå mycket hjälp att få på detta forum, så det är bara att köra igång själv.
Liknande trådar
-
Budgetrenoverar badrummet
Bloggkommentarer -
Nybörjare renoverar Arboga E100 bänkborrmaskin!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Kvinnlig nybörjare budgretrenoverar 50-talshus.
Socialt & Projekt -
Budgetrenoverar och det dök upp svårigheter
Badrum -
Budgetsvets för nybörjare - MMA inverter
Verktyg, Maskiner & Fordon