3 564 läst · 48 svar
4k läst
48 svar
Nybörjare med fråga om avloppsrör
Du börjar bli lite tramsig. Jag har haft purusmembranet monterat i 5-6 år gissar jag, utan att behöva rensa själva membranet. Det finns således ingen osäkerhet kring om det fungerar eller inte, det är redan väl testat där det sitter nu.K karlmb skrev:Den lösning jag visade bild på tar inte mer plats för några hyllor. Iaf inte om du utför vattenlåset på det bästa sättet, genom 3-4 vanliga krökar, för minst utrymme, lagda emot innerväggen. Men det är säkert bra med din flärp,kom ihåg min varning bara, och berätta om lösningen den dag du ev säljer huset..
Jag kastade också ut en sådan menbranlösning, och ersatte med ett riktigt vattenlås.
Det är möjligt att det funkar för många, men för oss så blev det ibland stopp i den, och ibland så fastade den i öppet läge så det blev illa lukt. Jag gav det i alla fall ett par år innan jag gav upp och byggde om rören, men jag gav den i alla fall en ärlig chans, innan jag kom fram till slutsatsen att det inte är någon produkt jag skulle rekommendera.
Det är möjligt att det funkar för många, men för oss så blev det ibland stopp i den, och ibland så fastade den i öppet läge så det blev illa lukt. Jag gav det i alla fall ett par år innan jag gav upp och byggde om rören, men jag gav den i alla fall en ärlig chans, innan jag kom fram till slutsatsen att det inte är någon produkt jag skulle rekommendera.
Jag börjar tro att det hela är ett missförstånd, att menbranet aldrig är tänkt att helt ersätta ett riktigt vattenlås, utan bara vara en slags extra luktspärr i de fall folk har problem med lukt i vanliga vattenlås, alternativt för att minska avdunstnng ifrån det.B BSOD skrev:Jag kastade också ut en sådan menbranlösning, och ersatte med ett riktigt vattenlås.
Men sedan kom något marknadsgeni på att man kan ju sätta den som enda luktspärr, det kanske funkar....
Liknande trådar
-
Fuktskada källare. Fråga om golvunderlag/regling
Grund & Markarbeten -
Vad tänka på att eftrfråga vid omfattande markarbete
Grund & Markarbeten -
Fråga om luftkonditionering och ventilation, kondensrisk?
Ventilation -
Nybörjare fråga om installation av pendellampa
Belysning -
Fråga från nybörjare om golvvärme
Värme allmänt