S
Om du sågar långa bitar så blir det lätt som ceson skriver.
Om du bara sågar typ 50 cm bitar så borde det inte bli snett kapsnitt.

• Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Bitarna är bara 60cm långa. Det lustiga är den ena brädan bli sne även vid flera försök..Ja håller imot reglen med fast hand mot stödet.. väldigt känsligt!

Måttstock ligger på träplanka för att mäta bredden, synliga siffror 6 till 10 centimeter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan det vara så att det är knagg som gör att klingan rycker till?

60cm.. och du hållit regeln mot anhållet noga?
Då bör det inte bli så där med en vass klinga. Kan hända att sågen måste kalibreras. Finns någon tråd om det. Eller så reklamerar du sågen om den är ny.
Sen skrev jag tidigare att orginial klinga inte är det bästa, enligt mitt tycke. Bytte till en SDE klinga (blå) och den är så sjukt mycket bättre

Har du kontrollerat inställningarna enligt sid 108-109 i instruktionsboken?

• Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Det löste sig när jag bytte Klinga nu. Vill varna alla från denna hemska original klinga som ingick när man köpte sågen..Sämre skit få man leta efter
Nahaufnahme einer blauen Sägeklinge von Bosch mit sichtbaren Sägespuren und technischen Angaben auf der Klinge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade lite liknande problem men det löste sig med en kalibrering. Original klingan är ju inte riktigt gjord för fin snickeri men det funkade för mig iallafall.

• Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Lennart Lind skrev:
Det löste sig när jag bytte Klinga nu. Vill varna alla från denna hemska original klinga som ingick när man köpte sågen..Sämre skit få man leta efter
[bild]
Så hemsk är orginialklingan inte. Går utmärkt att såga rakt med. Kan få rena snitt om man är långsam och försiktig.
Men, som sagt, är den blåa så mkt bättre.

• Gilla
Lennart Lind och 1 till
  • Laddar…
Ja körde långsamt men vissa bitar gick bara ej få raka!

nikasp skrev:
Är det här fortfarande the såg of choice för hempulare? Har både Bauhaus och NetOnNet nära. Borde gå att få Bauhaus 12% på priset då NetOnNet lagerför såg och sågbord. Antar att Lindarn räknas som webshop?

[länk]
Det är inte samma stativ på Netonnet.

Köp på Bauhaus och använd prisgarantin mot Webhallen och Beijer så får du den för runt 4000.

Lindarn har ett paket med både gcm 8sjl och gta 3800 för 4995:-. Sitter och hovrar över köp knappen. Ska man, ska man inte? Behöver förvisso en ny kap och ger, frågan är dock om frugan tycker det samma.

Är det hon eller du som ska använda den? ;)

• Gilla
Lennart Lind och 1 till
  • Laddar…
Har du rätt i. Göra först, fråga sen ;)

• Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
JLyck skrev:
Har du rätt i. Göra först, fråga sen ;)
"Alltid lättare att få förlåtelse, än tillåtelse" (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.