123 536 läst · 387 svar
124k läst
387 svar
Nya Bosch GCM 8 SJL
Bitarna är bara 60cm långa. Det lustiga är den ena brädan bli sne även vid flera försök..Ja håller imot reglen med fast hand mot stödet.. väldigt känsligt!
Kan det vara så att det är knagg som gör att klingan rycker till?
60cm.. och du hållit regeln mot anhållet noga?
Då bör det inte bli så där med en vass klinga. Kan hända att sågen måste kalibreras. Finns någon tråd om det. Eller så reklamerar du sågen om den är ny.
Sen skrev jag tidigare att orginial klinga inte är det bästa, enligt mitt tycke. Bytte till en SDE klinga (blå) och den är så sjukt mycket bättre
Då bör det inte bli så där med en vass klinga. Kan hända att sågen måste kalibreras. Finns någon tråd om det. Eller så reklamerar du sågen om den är ny.
Sen skrev jag tidigare att orginial klinga inte är det bästa, enligt mitt tycke. Bytte till en SDE klinga (blå) och den är så sjukt mycket bättre
Så hemsk är orginialklingan inte. Går utmärkt att såga rakt med. Kan få rena snitt om man är långsam och försiktig.Lennart Lind skrev:
Men, som sagt, är den blåa så mkt bättre.
Ja körde långsamt men vissa bitar gick bara ej få raka!
Det är inte samma stativ på Netonnet.nikasp skrev:
Köp på Bauhaus och använd prisgarantin mot Webhallen och Beijer så får du den för runt 4000.
Lindarn har ett paket med både gcm 8sjl och gta 3800 för 4995:-. Sitter och hovrar över köp knappen. Ska man, ska man inte? Behöver förvisso en ny kap och ger, frågan är dock om frugan tycker det samma.