P
Vad kan en begagnad SJL tinga i pris idag som är i bra skick? 2000-2500? funderar på att sälja min då ja vill ha en lite större såg.
 
pleqtiz skrev:
Vad kan en begagnad SJL tinga i pris idag som är i bra skick? 2000-2500? funderar på att sälja min då ja vill ha en lite större såg.
Ja nånstans där borde den landa.
Blev dock lite förvånad när jag såg att den går på 3500:- ny nu. :)
 
David Andersson skrev:
Var nyss ute och lekte lite med min nya såg. Testade de olika funktionerna osv. När jag är klar märker jag att det saknas en bit i det grönmarkerade området i bilden...

Har inte bestämt mig om det är jag eller konstruktören på Bosch som är en idiot. Eller kanske båda.

Hursomhelst. Vilken skada tror ni att det gjort på klingan?[bild]
Jag köpte mig en sådan här liten såg efter att ha läst i tråden, fick den på prisgaranti på Bahaus.
Såg ditt inlägg on den lilla spetsen och tänkte på detta varje gång jag girerade något. Men så igår, jag girerade en 33.9? Graders vinkel o jäklar om det inte lät lite annorlunda samt brände till på armen. Något förvånad ser jag en liten metallflisa som ligger där och bränns.

Så nu har jag en väldigt fin såg med en kortare spets :rolleyes:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Välkommen i klubben för friserade hörn;)
 
  • Gilla
krill7
  • Laddar…
Mikael_L
krister ekberg skrev:
...och tänkte på detta varje gång jag girerade något.
Bara en liten petitess, ta det inte fel.
Girera är när man betalar till t.ex. post eller bankgiro.

Du tänkte nog på detta varje gång du gerade något.

Ta det rätt, jag besserwissrar inte nu, utan bara tror att du gärna vill säga och skriva rätt framöver. :)
 
Mikael_L skrev:
Bara en liten petitess, ta det inte fel.
Girera är när man betalar till t.ex. post eller bankgiro.

Du tänkte nog på detta varje gång du gerade något.

Ta det rätt, jag besserwissrar inte nu, utan bara tror att du gärna vill säga och skriva rätt framöver. :)
Jo jag såg det sen på ett annat inlägg hur det skall stavas men orkade inte ändra :).

Å nu verkar det vara försent att ändra...:|
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
När släpps 8 SDE och vad kommer priset hamna på?
 
Jo, det såg jag - men det var i maj, så kanske nån vet mer om exakt när och vad priset kommer bli. Är inne på en SJL, men kanske ska vänta på SDE för en ännu mer flexibel såg. Nån form av släppkampanj kommer kanske ske med paketpris med bord och så?
Dumpas priset ytterligare på SJL då?
 
Jag har frågat Bosch om de vet mer exakt när den nya SDE släpps och om vad den kommer landa prismässigt men jag har inte fått något svar.

Passade för skoj skull på att ringa till Lindarn i Åsa (där jag köpte in SJLen som testades av MB77 nu i somras), de sa att de hade lagt order och att leveransmånad enligt papprerna var i augusti (men att den sannolikt kommer in i höst) och att Bosch önskemål var att priset skulle ligga på 5 900 kr :)wow:!) nånting för den nya SDE, men att de aldrig trodde att de skulle få ut det priset för den.

Här kan ni anmäla er om ni vill testa den nya SDE-sågen:
https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-gcm-8-sde-test.261582/
 
Vad "vinner" jag på att välja SDE jämte SJL?
 
Lars_Gisela skrev:
Vad "vinner" jag på att välja SDE jämte SJL?
Främst är det väl dubbellutningen, alltså att du kan tilta sågen åt både höger och vänster.
Men jag antar den har någon mer användbar funktion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.