Som sagt... En halvminut sen med svaret.
 
Var nyss ute och lekte lite med min nya såg. Testade de olika funktionerna osv. När jag är klar märker jag att det saknas en bit i det grönmarkerade området i bilden...

Har inte bestämt mig om det är jag eller konstruktören på Bosch som är en idiot. Eller kanske båda.

Hursomhelst. Vilken skada tror ni att det gjort på klingan? 80b899820febe802e8b620976b898845.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Jag tror att den biten går att skjuta sidledes, och ska dras åt vänster vid lutning av snittet.
 
Vem som är idiot får du bedöma själv :) Det står ju en liten instruktion på den

Det är lätt hänt och jag min klinga har inte tagit stryk av samma manöver ;)
 
  • Gilla
David Andersson
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Jag tror att den biten går att skjuta sidledes, och ska dras åt vänster vid lutning av snittet.
Mmm men nu behövs det inte göras längre:surprised: Jag sågade av den...
 
mexitegel skrev:
Vem som är idiot får du bedöma själv :) Det står ju en liten instruktion på den

Det är lätt hänt och jag min klinga har inte tagit stryk av samma manöver ;)
Haha. Skönt att höra (framför allt att jag inte är själv om detta;)).
 
Mikael_L
David Andersson skrev:
Mmm men nu behövs det inte göras längre:surprised: Jag sågade av den...
En permanent fix mao ... :)
 
Mikael_L skrev:
En permanent fix mao ... :)
Gillar din optimism!
 
David Andersson skrev:
Haha. Skönt att höra (framför allt att jag inte är själv om detta;)).
Även jag har gjort en liknande fix. :)
Jag har inte upplevt några problem med klingan. Det är ju aluminium och det är inga större problem att såga. Normalt rekommenderas en aningen mer fintandad klinga med lite annan geometri på tändningen för sågning av aluminium, men materialet i klingorna är så vitt jag vet det samma. Med det vill jag ha sagt att risken att din klinga ska ha tagit någon permanent skada för att du kapat den lilla spetsen ser jag som obefintlig.
Däremot är det kanske låga att fila till hörnan lite nu när du kapat den för att undvika att skada känsliga ämnen i framtiden på den förmodat skarpa kanten.
 
  • Gilla
David Andersson
  • Laddar…
David Andersson skrev:
Haha. Skönt att höra (framför allt att jag inte är själv om detta;)).
Det komiska är att jag gjorde det idag, precis som du. Än mer komiskt är att jag yppade några väl valda ord om ingenjörerna på Bosch. En stund senare såg jag ditt inlägg :D
 
  • Gilla
David Andersson
  • Laddar…
pleqtiz skrev:
Bosch har släppt en uppdaterad sjl (sde) med en annan motor och dubbelgering! Ser grymt trevlig ut! [video]https://youtu.be/wKZa2PhG5VE[/video]
Ringde Bosch eller deras kommunikationsbyrå och de säger att blå Bosch GCM 8 SDE släpps i september.
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Det komiska är att jag gjorde det idag, precis som du. Än mer komiskt är att jag yppade några väl valda ord om ingenjörerna på Bosch. En stund senare såg jag ditt inlägg :D
Jag upptäckte detta men var på väg att göra samma sak...!

Däremot märker jag att jag filat lite på den röda plasten nere i "skåran" då jag kört 45/45 lutning - har ni märkt samma sak? Spelar väl iofs mindre roll men tycker ändå att det är en liten miss.
 
Näe, min plast är hel trots mycket gerande :)
 
mexitegel skrev:
Näe, min plast är hel trots mycket gerande :)
Ok..!

Det är minimalt - kanske en avfasad millimeter - men ändå. :) Jag bytte klinga men den har samma dimensioner och den borde väl inte kunna hamna förskjuten - måste väl vara en liten permanent förskjutning på min såg då bara.
 
Varför är filmen på SDEn borta eller är det bara jag som är portad?:confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.