Lite väl högt pris, känns mer som en 4000kr såg :|
 
MB77 skrev:
Lite väl högt pris, känns mer som en 4000kr såg :|
Ja precis, nånstans där.
Förhoppningsvis sjunker den lite när den finns på var och varannan butikshylla.
 
Per Eskilsson skrev:
Jag har frågat Bosch om de vet mer exakt när den nya SDE släpps och om vad den kommer landa prismässigt men jag har inte fått något svar.

Passade för skoj skull på att ringa till Lindarn i Åsa (där jag köpte in SJLen som testades av MB77 nu i somras), de sa att de hade lagt order och att leveransmånad enligt papprerna var i augusti (men att den sannolikt kommer in i höst) och att Bosch önskemål var att priset skulle ligga på 5 900 kr :)wow:!) nånting för den nya SDE, men att de aldrig trodde att de skulle få ut det priset för den.

Här kan ni anmäla er om ni vill testa den nya SDE-sågen:
[länk]
Nu fick jag svar från Bosch:

"Sågen släpptes i butik redan första augusti (dock i ett fåtal butiker bara). Kommer under september att släppas i fler butiker.
Det rekommenderade priset är 5 345 SEK ex moms."

Dvs 6 681 kr inkl moms.
 
Redigerat:
  • Gilla
twoody och 3 till
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Nu fick jag svar från Bosch:

"Sågen släpptes i butik redan första augusti (dock i ett fåtal butiker bara). Kommer under september att släppas i fler butiker.
Det rekommenderade priset är 5 345 SEK ex moms."

Dvs 6 681 kr inkl moms.
Jag tippar att priset kommer ligga runt 4995 kr när den kommer ut i flera butiker
 
Ser inte motorn ut att vara slimmad på SDE?
 
E
iwe skrev:
Ser inte motorn ut att vara slimmad på SDE?
Jo, den sitter vinklad 90 grader. Mest sannolikt för att man ska kunna luta sågen åt höger utan att motorn kommer i vägen.
 
  • Gilla
iwe
  • Laddar…
Någon som hört om nya SDE kommer i kampanj snart med sågbord etc?
 
Det rycker i köpfingret...
 
Tröttnade på att vänta och nöjde mig med en SJL med GTA2600 för 4190:- Måste ha varit en bra affär?
 
Hej!
Var hittar jag adaptar till 8sjl från dammsugarn. Enligt manual ska slang 35mm anslutas. Jag har en standard grå Kärcher. Hur kopplar ni?
/J
 
Tack.
Fick bli en ny Kärcher WD-6 P Premium (gamla MV-6 P) på prisgaranti på Hornbach. Min gamla hade inte löstagbart handtag. Nu fick jag med adapter och så har den ju maskinstart.

/J
 
Hej igen,
När jag tittar på produktbilder på 8 SJL och då närmast på utblåset så ser den inte ut som min "nya". Jag ser att det bl a har tillkommit två hål/fästen. Vet någon om det finns specialslang eller liknade för detta ändamål?

Första bilden från nätet. De andra två på min 8 SJL.

/J

/J Screen Shot 2015-12-29 at 22.52.45.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

_DSC3148.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

_DSC3151.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen med kommentar på munstycket? Jag undrar om det finns något tillbehör med snäpp för hålen.

J
 
Nu är det snart dags för mig att köpa en såg och har kollat på 8 sjl. Är den fortfarande "ok" för en hemmapulare?
Budget ligger nånstans runt 6000 inklusive bord. Och ja, det måste va en blå bosch 😁
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.