Husägaren87 skrev:
Nu är det snart dags för mig att köpa en såg och har kollat på 8 sjl. Är den fortfarande "ok" för en hemmapulare?
Budget ligger nånstans runt 6000 inklusive bord. Och ja, det måste va en blå bosch 😁
Det är den alldeles säkert.
Sen har det ju kommit en ny, GCM8SDE (dubbellutning och lite annat nytt), som landar på 6995:- ink GTA3800. :)
Alltså 1000:- mer än SJLn.
 
FredrikR skrev:
Det är den alldeles säkert.
Sen har det ju kommit en ny, GCM8SDE (dubbellutning och lite annat nytt), som landar på 6995:- ink GTA3800. :)
Alltså 1000:- mer än SJLn.
Man kan få en gcm 8 sjl för 3200 på bauhaus med deras prisgaranti. Kostar ett bord 2500? :)
Finns dessa två att välja mellan annars. Vad är den stora skillnaden på gta 2500 och 2600?

Screenshot_2016-01-18-15-38-24.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
2200:- får du ge för ett GTA3800 (mycket rejälare än 2500 och 2600, samt längre).
Jag kollade bara som hastigast på paketpriserna, då jag inbillade mig att det ska bli billigast. :)

Mitt råd är att uppgradera till ett GTA3800.
 
  • Gilla
Barnrikehuset och 1 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
2200:- får du ge för ett GTA3800 (mycket rejälare än 2500 och 2600, samt längre).
Jag kollade bara som hastigast på paketpriserna, då jag inbillade mig att det ska bli billigast. :)

Mitt råd är att uppgradera till ett GTA3800.
Beställer ett paket gcm 8 sjl plus gta 3800 imorgon från Lindarn, 5 895:-
Behöver även en sticksåg. Jag har bosch skruvdragare 18v, så en naken maskin, helst med låda, hade räckt. Något tips? Köpte skruvdragaren efter den fina recensionen av FredrikR 👍

Funderar på GST 18 v-li S, naken med låda från proffsmagasinet för 2 118:-
 
Redigerat:
S
Tråkigt med batterimaskin när batterierna blir dåliga. Sågen håller ju länge.
Jag köpte en Bosch GST 90 E för 1080 kr tror jag det blev med prisgaranti hos Bauhaus.
 
sinuslinus skrev:
Tråkigt med batterimaskin när batterierna blir dåliga. Sågen håller ju länge.
Jag köpte en Bosch GST 90 E för 1080 kr tror jag det blev med prisgaranti hos Bauhaus.
Sant, men de nya lithium batterierna borde hålla ett bra tag. Har två stycken helt nya 4Ah batterier.

Ska kolla upp den du nämner, hade varit skönt att få sticksåg och Cirkelsåg/sänksåg för lite mer än en batteridriven sticksåg 😊
 
Jag kör allt utom skruvdragaren nätanslutet, i minst 9 fall av 10 behöver man ändå ström till någon annan apparatur så förlängningskabeln är redan där. maskinerna är avsevärt billigare och orkar mer. GST90 är mycket bang for the bucks!
 
Så vad sägs om att beställa hem detta fina paketet? 😊

Screenshot_2016-01-18-22-32-59.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Kör på!

Dock ska sägas att det brukar vara kampanj på kap ger framåt våren.
 
Redigerat:
mexitegel skrev:
Kör på!

Dock ska sägas att det brukar vara kampanj på kap ger framåt våren.
Okej.. Skulle behövt i helgen dock, men kan såga golvlister och foder för hand. Men till våren blir det staket och trädäck. Men hur mycket kan det handla om, 20%? Dvs runt 1200:-?
 
Husägaren87 skrev:
Beställer ett paket gcm 8 sjl plus gta 3800 imorgon från Lindarn, 5 895:-
Behöver även en sticksåg. Jag har bosch skruvdragare 18v, så en naken maskin, helst med låda, hade räckt. Något tips? Köpte skruvdragaren efter den fina recensionen av FredrikR 👍

Funderar på GST 18 v-li S, naken med låda från proffsmagasinet för 2 118:-
2118:- är nog ett helt ok pris.
Med frakt och växelkurs blir det nog inte mycket billigare från Tyskland.
 
Husägaren87 skrev:
Okej.. Skulle behövt i helgen dock, men kan såga golvlister och foder för hand. Men till våren blir det staket och trädäck. Men hur mycket kan det handla om, 20%? Dvs runt 1200:-?
Ich, har för jag sett ett par stycken som kommit över kombon för 4500 eller strax däröver. Tror det varit bl.a. i denna tråden.
 
Fram till nyår hade byggahemma.se runt 20% på Bosch och därtill ytterligare 10% med koden Vinter10 :D. Vet inte om den funkar fortfarande...
 
mexitegel skrev:
Ich, har för jag sett ett par stycken som kommit över kombon för 4500 eller strax däröver. Tror det varit bl.a. i denna tråden.
Var det med GTA3800 verkligen?
Har iofs nå svagt minne att combon funnits för 4995:- så det stämmer nog. :)
 
Jo, jag har för mig det för jag köpte själv min kombo för 6 laxar så det sved lite när jag såg det :) Men 5 är som sagt erbjudanden spm inte är ovanliga om man håller ögonen öppna. Såg btw att byggahemma i te hade 8 sjl :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.