Boschblå skrev:
Första inlägget, jag har läst och fått tips i många år, men nu tänkte jag reka ett bra pris GCM 8 SJL med GTA 3800. Jag utnyttjade prisgarantin på Hornbach med att visa detta [länk]

dvs 4 496:- för denna kombo. Nån gång ska man slå till, håller med ovan...:)
Trevligt. Jag köpte samma kombo för drygt ett år sedan. Hornbach var knappt villiga att låta mig nyttja prisgarantin eftersom det var ett paketpris jag lämnade som referens och Hornbach sålde ju varorna var för sig. Men de gjorde ett "undantag" hette det :) Betalade drygt 5000kr.

Hade du något problem med prisgarantin?
 
Jag kommer ihåg att jag läste ditt inlägg då, (eller om det var någon annan) jag var nära att slå till då också... dryga 5000 för ett år sedan var riktigt bra det också. Nej, jag hade inga problem alls, jag tror de börjar bli lite vana på verktygsavdelningen att detta inträffar. Han var dock tvungen att ringa chefen, (allt över 1000 kr i prisgaranti) eftersom slutpriset blev mer än 1000 kr i rabatt mot deras ordinarie pris för såg och bord. Tror deras pris låg på ca 5795 för kombon. Men det samtalet gick snabbt, inga problem alls.
 
  • Gilla
ducc1
  • Laddar…
Synd bara att man måste in i en butik när man bor 65 mil från närmaste Hornbach...! :)
 
uppland i signaturen, :confused: du har närmsta i sundbyberg, eller menar du uppland uppland, dvs norrland?
 
Boschblå skrev:
uppland i signaturen, :confused: du har närmsta i sundbyberg, eller menar du uppland uppland, dvs norrland?
Varit slarvig och inte uppdaterat - nu är det Västerbotten ist för Uppland.. :S
 
ah, ok då förstår jag....
 
Är på gång att köpa mig en egen kap och gersåg, då jag tidigare lånat farsans när jag vart i behov av en.
Efter lite forskning verkar det som att Bosch GCM 8 SJL verkar vara en bra och prisvärd såg för hemmafixaren.
Nu upptäckte jag att den här tråden är snart 2,5år gammal och undrar nu om Bosch inte släppt någon nyare modell? Har läst hela tråden och där spekulerades/hoppades det på att det skulle komma en G modell med gejdar istället för Slide, inget som kommit antar jag?

Är det fortfarande GCM 8 SJL som är Herren på täppan i hemmafixar segmentet?
 
Idag hittade jag en rätt puckad grej på GCM8SJL:en :(. Begränsar man sågdjupet, tex så att man har 25mm ämne kvar så når inte klingan ända ut i andra kanten på sågämnet. Man måste då vända på arbetsstycket och såga från andra hållet också. Hur tänkte Bosch där??
 
Du kan väl lägga en bit bakom när du sågar så eller har jag fattat fel hur du menar:confused:
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Mikael_L
mexitegel skrev:
Idag hittade jag en rätt puckad grej på GCM8SJL:en :(. Begränsar man sågdjupet, tex så att man har 25mm ämne kvar så når inte klingan ända ut i andra kanten på sågämnet. Man måste då vända på arbetsstycket och såga från andra hållet också. Hur tänkte Bosch där??
Mig veterligen fungerar det så på samtliga sågar på marknaden, bl.a. den Makita jag använt fram till nu. Så Bosch är inte mer puckad än andra. :)
 
Suck :) Det finns utrymme för förbättringar alltså, spontant kände jag att några cm längre rörelse hade varit ganska lätt att åstadkomma. :)
 
Jimmu skrev:
Är på gång att köpa mig en egen kap och gersåg, då jag tidigare lånat farsans när jag vart i behov av en.
Efter lite forskning verkar det som att Bosch GCM 8 SJL verkar vara en bra och prisvärd såg för hemmafixaren.
Nu upptäckte jag att den här tråden är snart 2,5år gammal och undrar nu om Bosch inte släppt någon nyare modell? Har läst hela tråden och där spekulerades/hoppades det på att det skulle komma en G modell med gejdar istället för Slide, inget som kommit antar jag?

Är det fortfarande GCM 8 SJL som är Herren på täppan i hemmafixar segmentet?
Denna är väl på gång, men ännu inte släppt: https://www.youtube.com/watch?v=wKZa2PhG5VE&feature=youtu.be
Bosch GCM 8 SDE.

Inget med gejdrar, än. :)
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Denna är väl på gång, men ännu inte släppt: [länk]
Bosch GCM 8 SDE.

Inget med gejdrar, än. :)
Trevligt! Vad är nytt på denna gentemot SJL? Vad står D och E för i modellbeteckningen?
 
D står förmodligen för doppel-någonting (dubbeltilt - alltså både åt hö och vä) och E för elektronisch (varvtalsreglering). Som jag uppfattar det är dessa features huvudnyheterna jämfört med SJL.
 
Jimmu skrev:
Trevligt! Vad är nytt på denna gentemot SJL? Vad står D och E för i modellbeteckningen?
D står för dubbellutning, dvs sågen går att luta både åt höger och vänster. Deras tidigare 8-tummare har bara gått att luta åt vänster. E tror jag inte de använt på sågarna tidigare men jag skulle gissa att det står för varierbart varvtal, då denna sågen tydligen var utrustad med det. På vinkelsliparna betecknas motsvarande funktion just med ett E.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.