P
Jag impuls köpte en SJL.. ja ja vet att ja inte va riktigt bekväm med den när jag provade den i butik (skrivit om det längre bak i tråden) men ja tänkte ge den en chans!

men nu när jag prov körde den hemma här så känns den som ett rejält nerköp mot min gamla 8S?? mjukstarten rasslar skumt och bromsen känns inte alls nå vidare,, kvaliten överlag känns mycket tveksam, plasten, gjutskägg kvar och hård kabel.. hade både denna och min gamla brevid och den gamla kändes mycket mer kvalite..

Är jag ensam som tycker såhär? just nu känns det som att både GTA vagnen och sågen åker ut på blocket och en bättre såg införskaffas
 
Har ingen erfarenhet av andra sågar men min låter också som en brunstig älg med mjukstarten men på min fanns inget gjutskägg och kabeln är väldigt mjuk och följsam?

Däremot stör jag mig på skyddet till klingan, det hakar fast i ämnet ibland när man lutar sågen så man inte kan såga.
 
Tjäna! Väldigt sugen på denna såg.. Har möjlighet att köpa en bosch gcm 8 sjl genom firman för 3750kr ex moms inklusive sågbord gta250. Bra pris? Eller någon som kan tipsa om bättre kanske?
 
Det är ett bra pris, c:a 500 under tidigare kampanjpriser.
Köp - du kommer inte ångra dig :)
 
  • Gilla
Sandwich11
  • Laddar…
Det blir till att köpa! Fick fina rabatter via firman:) tack!
 
Lite sugen på att köpa denna såg då jag inte äger en kap/gersåg.
Kanske lite dyr i förhållandet till hur mycket den kommer att användas men när jag väl snickrar så vill jag ha bra verktyg.

Bara kört sågar med vågrätt handtag tidigare, så just nu utan att ha någon erfarenhet från lodräta handtag undrar jag om det inte blir jobbigt i längden för handleden med handtaget på det viset?

Sen undrar jag lite hur den är att köra utan utsug, dammar det mycket? Helst när det inte verkar följa med någon uppsamlare som många andra sågar verkar ha.
 
Vågrätt handtag, är det cirkelsåg/sänksåg det? :x

Jobbigt för handleden är det inte, jag tror inte jag hört någon annan säga det heller.

Ja, det dammar en del, sågar man sura trallbrädor upplever jag att spånet fastnar litegrann och behöver rengöras emellanåt, men inget direkt störande. Uppsamlare är ändå rätt värdelöst, det är bättre att koppla till en dammsugare.
 
mexitegel skrev:
Vågrätt handtag, är det cirkelsåg/sänksåg det? :x

Jobbigt för handleden är det inte, jag tror inte jag hört någon annan säga det heller.

Ja, det dammar en del, sågar man sura trallbrädor upplever jag att spånet fastnar litegrann och behöver rengöras emellanåt, men inget direkt störande. Uppsamlare är ändå rätt värdelöst, det är bättre att koppla till en dammsugare.
Bla metabos kap/gersåg har vågräta handtag. :p
 
Ja, där ser man :)

Men nog är det mer naturligt att ha handen vågrätt än lodrätt? Och jag tror inte det är en kap/gersåg som får dig att få ont i handlederna i vart fall :)

Köp dig en Bosch, du kommer inte ångra dig! ;)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Ja, där ser man :)

Men nog är det mer naturligt att ha handen vågrätt än lodrätt? Och jag tror inte det är en kap/gersåg som får dig att få ont i handlederna i vart fall :)

Köp dig en Bosch, du kommer inte ångra dig! ;)
Antar att du menade lodrätt? :)
Haft lite problem med handleden därav frågan.

Resten av verktygsarsenalen är blå Bosch så det är väl lika bra att köra på det spåret (y)

Hittade sågen inkl bord, gta2500 för 4700kr
Någon som hittar denna kombo billigare?
 
Ja, lodrätt så klart :)

Det är ju samma pris som Sandwich11 fick tidigare, det är ett bra pris. Vissa anser dock att GTA2500 är i minsta laget, jag har inte testat det lilla bordet själv så jag vet inte. Men GTA3800 är stabilt och bra - det blir dock dyrare då dessa inte brukar säljas med paketrabatt på samma sätt som med GTA2500, tyvärr.
 
Okej! :)

Hade varit trevligt med ett lite längre bord men aset tar mer plats också. :surprised:
Så får nog bli ett 2500, bör klara mig bra då jag har en rullbock som följde med kåken.
 
mexitegel skrev:
Ja, lodrätt så klart :)

Det är ju samma pris som Sandwich11 fick tidigare, det är ett bra pris. Vissa anser dock att GTA2500 är i minsta laget, jag har inte testat det lilla bordet själv så jag vet inte. Men GTA3800 är stabilt och bra - det blir dock dyrare då dessa inte brukar säljas med paketrabatt på samma sätt som med GTA2500, tyvärr.
Snubblade över ett paket med gta3800-stativet för 4995:- samtidigt som sambon i bakgrunden säger att det kan vara bra med ett rejält stativ.
Så då var det beställt! :p
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Swebreeze skrev:
Snubblade över ett paket med gta3800-stativet för 4995:- samtidigt som sambon i bakgrunden säger att det kan vara bra med ett rejält stativ.
Så då var det beställt! :p
I denna tråd är det typ förbjudet att skriva så utan att också nämna var. :D :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.