Jag röstar för dubbla slingor på samma område, then robot wars! Kanske blir sämre än originalet, kanske inte.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag röstar för dubbla slingor på samma område, then robot wars! Kanske blir sämre än originalet, kanske inte.
Jag är rätt säker på att signalerna stör varandra och allt slutat med en apatisk version av robot wars...
 
Q quick skrev:
Lyft på karossen igen och sen lossar du dom två krockpelarna bak. Sitter med två torx-skruvar på varje. Under dom brukar det samlas massa gräs som ställer till det och gör att att karossen inte riktigt hittar "neutralläge". Prova det annars får du titta efter så båda magneterna sitter där som ska. En fram och en bak i karossen.
Rensat krockpelarna bak, verkar som om det löste problemet (y)
Magneterna verkade ok om än lite skitiga!
Men då vet vi det, vart tredje år behöver krockpelarna rensas;)
 
  • Gilla
Magnus71Berndtsson och 1 till
  • Laddar…
Någon som behövt byta batteriet i sin 310/315 ännu? Min har larmat för laddsystemproblem två gånger nu och klipptiderna börjar bli korta ca: 35-40 min. I morse larmade den även på låg batterispänning. Beställde ett nytt så får vi se om det blir ordning på maskinen igen. Hade för övrigt ett udda problem förra veckan. Det gick inte att fälla tillbaka laddhuvudet på laddstationen efter att den hade stått med kablarna utdragna över helgen. Ganska udda men relativt lätt löst problem.

En padda sitter på en öppnad robotgräsklippare med synliga batterikablar, utomhus med lekställning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
mxjolle och 7 till
  • Laddar…
Hur gammal din maskin?
 
2015. Inne på 5:e säsongen och 2646 laddcykler.
 
Körde en urladdning och laddning av det gamla batteriet med min laddare som jag har till mina rc-bilar. 560 mah gick det i batteriet efter urladdning. Med andra ord inte mycket kvar av dom 2100 mah som det skulle vara ifrån början. Klipptiderna ligger runt 85-90min nu mot 35-40 innan batteri bytet
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Robotgräsklippare med skador efter kollision, plastbitar lossnade och synlig deformation under skalet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första rejäla problemet med 310 - den har fått en smäll/krockat så den sjunkit ihop. Den når inte upp till stiften i laddaren utan att jag lyfter dit den. Inga felmeddelanden för övrigt, förutom ett om krocksensor som jag tyvärr tryckte bort. Har gjort rent under skalet och rensat sensorerna men den hänger ner fortfarande. Plastbitar lossnat (till höger på bild).
Kan något annat lossnat och försvunnit?
 
K Kjell_G skrev:
[bild] Första rejäla problemet med 310 - den har fått en smäll/krockat så den sjunkit ihop. Den når inte upp till stiften i laddaren utan att jag lyfter dit den. Inga felmeddelanden för övrigt, förutom ett om krocksensor som jag tyvärr tryckte bort. Har gjort rent under skalet och rensat sensorerna men den hänger ner fortfarande. Plastbitar lossnat (till höger på bild).
Kan något annat lossnat och försvunnit?
Kolla under karossen. Det borde ju synas om något är skadat eller borta.
Märkligt att den har kunnat få en sådan smäll. Yttre åverkan?
 
Yttre påverkan, ja. Vet inte vad dock. Haft loss karossen men vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Karossen sitter ju i tre punkter, två sensorer bak och en punkt fram där laddningen sker. Är det också en sensor? Kan ju vara den som inte lyft sig/fastnat i bottenläge. Ska genast undersöka.
 
Joystick front - där har vi det tror jag. Den ska fjädra tillbaka men gör inte det just nu, fjädern kan ha gått av. Kikade på sprängskissen och det var ju lite olika delar där. Ajaj.
 
Lämnade in den och då upptäckte de vad jag missat - att framhjulen böjts såpass att den gick lägre och trögt. ”Måste fått en rejäl smäll” visst, men vet fortfarande inte hur. Kan finnas samband med en hantverkare och skylift på tillfälligt besök? Men det lär jag inte få veta. Kan också vara grävlingen som grannen sett i området
 
Kanske har den blivit Moosead?
 
  • Haha
Kjell_G
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Lämnade in den och då upptäckte de vad jag missat - att framhjulen böjts såpass att den gick lägre och trögt. ”Måste fått en rejäl smäll” visst, men vet fortfarande inte hur. Kan finnas samband med en hantverkare och skylift på tillfälligt besök? Men det lär jag inte få veta. Kan också vara grävlingen som grannen sett i området
Låter ju mer som att ”hantverkarn” satt ner liftkorgen på den än att grävlingen attackerat. Forska vidare på det spåret!!
 
Har haft problem med min 310a.
Den har inte gått ut när den ska, o kollar man displayen står det ”laddproblem” (eventuellt laddstationproblem). Batteriet visar fullt o trycker man på start har den gått som vanlig, men samma problem uppkommer efter några dagar igen!
Batteriet som börjar ta slut? Har gått i fyra säsonger nu, men inte märkt av några andra batteri-symtom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.