Behöver byta tvättmaskin efter 17 år med Miele. Skall man gå för Bosch serie 8 för typ 17k med 5 års garanti eller en lite dyrare Miele. Vad säger vitvaruexperterna här på BH?
Det som för mig talar för Mielen är att jag kan återanvända torktumlaren med monteringsram för staplat montage. Med Boschen blir det totalt lite dyrare då tumlare behöver anskaffas (tror jag).

K Kane skrev:
Behöver byta tvättmaskin efter 17 år med Miele. Skall man gå för Bosch serie 8 för typ 17k med 5 års garanti eller en lite dyrare Miele. Vad säger vitvaruexperterna här på BH?
Det som för mig talar för Mielen är att jag kan återanvända torktumlaren med monteringsram för staplat montage. Med Boschen blir det totalt lite dyrare då tumlare behöver anskaffas (tror jag).
Hej!
Jag är ingen expert men har den gamla hållt i 17 år så räknas det nu för tiden som bra kvalitet.
I affären (Elon) sa de när vi köpte ugn att de bara hade 5 års garanti på sitt eget märke och 2 år på alla andra. Grejerna görs för att man ska behöva köpa nya rätt "ofta."

Jag litar inte på att högt pris garanterar lång hållbarhet.

Det här var lite OT. Men hoppas du väljer rätt maskin.🙂

returen
K Kane skrev:
bosch då den är mycket mycket billigare att reparera

• Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
bosch då den är mycket mycket billigare att reparera
Fan 😉, beställde en Miele i går.....

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Har du kollat om du kanske kan laga den gamla Mielen själv? 17 år gamla vitvaror kan möjligen vara byggda med bättre kvalitet, än det du kan köpa idag. Har själv en Serie 8 maskin jag lagat en gång som jag köpte begagnad.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
returen
K Kane skrev:
vad är det för fel på denna?
15 år så byter man stötdämpare så håller de 15 till

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
returen
Anette två tre Anette två tre skrev:
Hej!
Jag är ingen expert men har den gamla hållt i 17 år så räknas det nu för tiden som bra kvalitet.
I affären (Elon) sa de när vi köpte ugn att de bara hade 5 års garanti på sitt eget märke och 2 år på alla andra. Grejerna görs för att man ska behöva köpa nya rätt "ofta."

Jag litar inte på att högt pris garanterar lång hållbarhet.

Det här var lite OT. Men hoppas du väljer rätt maskin.🙂
en gammal miele håller säkert 25-30 år jag vet flera som är ännuäldre
en ny miele brukar strula efter 2-år
är det dessutom en tjeckiskbygd så går den inte att laga för repkostnaden överstiger nypriset

returen returen skrev:
vad är det för fel på denna?
15 år så byter man stötdämpare så håller de 15 till
Avloppet. Om det är pump 1 eller 2 eller något annat strul vet jag dock inte.

O
K Kane skrev:
Fan 😉, beställde en Miele i går.....
Jag har Miele och är kanonnöjd! Så det kommer säkerligen du också bli. Vilken beställde du?

O Ossian K Olsson skrev:
Jag har Miele och är kanonnöjd! Så det kommer säkerligen du också bli. Vilken beställde du?
Som vanligt började man titta på vanliga modeller och Råd&Rön hade WSD164 som testvinnare senast men den finns bara med rak frontpanel. Jag ville ha en lutande för att matcha torktumlarens lutande låda i adapterramen. Så "tyvärr" slutade det med en WCI890 WCS 125 Gala Edition (positiva är att man får garanti i 4,5 år och tvättmedel för 1000 spänn som tröst....).

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
O
K Kane skrev:
Som vanligt började man titta på vanliga modeller och Råd&Rön hade WSD164 som testvinnare senast men den finns bara med rak frontpanel. Jag ville ha en lutande för att matcha torktumlarens lutande låda i adapterramen. Så "tyvärr" slutade det med en WCI890 WCS 125 Gala Edition (positiva är att man får garanti i 4,5 år och tvättmedel för 1000 spänn som tröst....).
Ja den lär du bli nöjd med! Något den har som jag saknar på min är wifi. Jäkla guld att se återstående tid i telefonen och få notis när det är klart!

O Ossian K Olsson skrev:
Ja den lär du bli nöjd med! Något den har som jag saknar på min är wifi. Jäkla guld att se återstående tid i telefonen och få notis när det är klart!
Vet inte om jag kommer använda Wifi men vi får se....😎
Det var några andra saker som styrde valet; t.ex. PowerWash och TwinDos samt en del i programmenyn.
Bild på en lista med tvättprogram för en tvättmaskin, inklusive QuickPowerWash, Automatic plus, Bomull, och flera specialprogram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Nu är det väl lite försent, men det verkar som om den påfyllningsbara TwinDos-behållaren har en del att önska vad gäller kvalitet. Utan den är du "fast" med Mieles egna och naturligtvis snordyra tvätt- och sköljmedel. WiFi är mer användbart än man kan tro :)

E esortho skrev:
Nu är det väl lite försent, men det verkar som om den påfyllningsbara TwinDos-behållaren har en del att önska vad gäller kvalitet. Utan den är du "fast" med Mieles egna och naturligtvis snordyra tvätt- och sköljmedel. WiFi är mer användbart än man kan tro :)
När jag var och klämde och kände på maskiner i går så var det en kund som kom och köpte tvättmedel så jag passade på att intervjua honom. De var riktigt nöjda med det systemet så hoppas det funkar för oss också. Annars får man väl gå tillbaka till att använda vanliga facken för tvättmedel.

returen
K Kane skrev:
Avloppet. Om det är pump 1 eller 2 eller något annat strul vet jag dock inte.
kan ju vara ditt avlopp oxå
jag tror din är för gammal för den självrensande pumpen men har du den så är pumpens luftningssytem det man rengör

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.