14 242 läst · 22 svar
14k läst
22 svar
Ny tröskel, minsta projektet :)
Tack, det sitter en liten fyrkantig brunn till höger för dörren, jag skulle behöva montera någon form av galler för att fånga det värsta skräpet.janwide skrev:
Brunnen funktionstestades innan gjutning, den var totalt igensatt. Funderar på att trycka ner en sån disksvampstrassel i stål för att fånga skräp.
Redigerat:
Okej. Då har vi ungefär samma bekymmer. Min blir också full med löv och annat skräp. Sedan borde den kanske vara kopplad till dagvattnet men min är kopplad till det vanliga avloppet. Men det kanske är ok? Vet du?C Carl Johansson skrev:
Min är faktiskt kopplad till vanligt avlopp, men stupröret två meter bort sitter på ett relativt nytt dagvattensystem.janwide skrev:
Sista uppdateringen:
Jag blandade till lite mer betong och fyllde dom små håligheterna som blev efter gjutningen och i helgen fick tröskeln och den nyrensade brunnen bekänna färg, fy sjutton som det regnade. Allting fungerade som tänkt och tröskeln sitter fortfarande som berget. Nöjd!
Jag blandade till lite mer betong och fyllde dom små håligheterna som blev efter gjutningen och i helgen fick tröskeln och den nyrensade brunnen bekänna färg, fy sjutton som det regnade. Allting fungerade som tänkt och tröskeln sitter fortfarande som berget. Nöjd!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder