11 105 läst · 23 svar
11k läst
23 svar
Ny toalett på en helg med 0 kr i budget två veckor innan jul. Vad kan gå fel?
NEJ!!! Inte spåra ur nu!!!
Eller vill ni fortsätta i flera månader?
Kanske allt ihop var för att lura er själva?
Golv tar du sen när ni tar stora badrummet.
Skippa taket och spottar nu.
Men jag gillar eran attityd.
//AA
Eller vill ni fortsätta i flera månader?
Kanske allt ihop var för att lura er själva?
Golv tar du sen när ni tar stora badrummet.
Skippa taket och spottar nu.
Men jag gillar eran attityd.
//AA
Förmodligen har det varit frånluft via skorsten och självdrag även där, men någon har tyckt att det funkar dåligt och satt en fläkt i väggen.F flipicity skrev:
Ja det är ju så det funkar.
Skorstenen blir varm av oljeeldning och då blir det drag i alla små rör som är anslutna till skorstenen. Effektiv frånluft från-60talet.
Kan ändå vara bra att ansluta en pax-fläkt när du kanske inte eldar olja längre.
//AA
Skorstenen blir varm av oljeeldning och då blir det drag i alla små rör som är anslutna till skorstenen. Effektiv frånluft från-60talet.
Kan ändå vara bra att ansluta en pax-fläkt när du kanske inte eldar olja längre.
//AA
Tack för alla glada tillrop och tips!
Vi håller oss till ursprungsplanen och låter både tak och golv vara som de är.
Medan vi har väntat har frugan målet elementet ett par varv och idag kom tapeten. Så nu ska vi bara få upp den.
Kan också meddela att det torkat i hörnet så det känns lugnt med den biten. Tätade springan mellan vägg och tak runtom (förutom i hörnet) igår så det är också så gott som klart.
Fick också tag på ett begagnat oanvänt spegelskåp från Balingslöv för 500kr.
Så även om vi inte lyckas hålla den (relativt naiva) tidsplanen och budgeten så ser det ändå lovande ut på båda fronterna just nu!
PS Paxfläkten i tvättstugan i källaren installerades i samband med radonsanering för några år sedan. Finns nog en hel del som skulle kunna förbättra ventilationen i källaren men det kan få bli en egen tråd. Skorstenen och pannrummet har aldrig använts för eldning då det varit fjärrvärme i huset sedan det byggdes. Men vi har funderat på om det går att sätt in kamin och nyttja utrymmet upp till skorstenen för det. Också en annan tråd kanske
Vi håller oss till ursprungsplanen och låter både tak och golv vara som de är.
Medan vi har väntat har frugan målet elementet ett par varv och idag kom tapeten. Så nu ska vi bara få upp den.
Kan också meddela att det torkat i hörnet så det känns lugnt med den biten. Tätade springan mellan vägg och tak runtom (förutom i hörnet) igår så det är också så gott som klart.
Fick också tag på ett begagnat oanvänt spegelskåp från Balingslöv för 500kr.
Så även om vi inte lyckas hålla den (relativt naiva) tidsplanen och budgeten så ser det ändå lovande ut på båda fronterna just nu!
PS Paxfläkten i tvättstugan i källaren installerades i samband med radonsanering för några år sedan. Finns nog en hel del som skulle kunna förbättra ventilationen i källaren men det kan få bli en egen tråd. Skorstenen och pannrummet har aldrig använts för eldning då det varit fjärrvärme i huset sedan det byggdes. Men vi har funderat på om det går att sätt in kamin och nyttja utrymmet upp till skorstenen för det. Också en annan tråd kanske
Innan du sätter dit en fläkt så kan det vara bra att se över ventilationskanalen, så att det inte finns några läckor där fuktig luft kan ”tryckas” ut på vinden.
I mitt hus från samma år är det eternitkanaler som glipar rejält i skarvarna på sina ställen…
I mitt hus från samma år är det eternitkanaler som glipar rejält i skarvarna på sina ställen…
Mina eternitkanaler var bra tätade, men kolla om du kan komma åt.
Fundera över om du kanske ska montera in ftx innan du gör för mycket med ventilationen.
Jag har FTX och har underbar luft i hela huset.
//AA
Fundera över om du kanske ska montera in ftx innan du gör för mycket med ventilationen.
Jag har FTX och har underbar luft i hela huset.
//AA
Kanske är det någon som undrar hur det går? Jag hade hoppats att vi skulle varit klara med väggarna idag men på grund av min vanliga övertro till hur mycket tapet jag ska få ut per rulle så räckte det inte. Men 3 av 4 väggar är klara och jag kunde sätta tillbaka toastolen samt foder runt fönstret. Saknar ännu belysning så ni får åtnjuta bilderna från bygglampans sken.
En sista rulle är beställd och när det är klart sätter vi upp nya skåpet också. Ännu oklart vad vi ska ha för belysning framöver.
Tycker för egen del att det blev ett väldigt stort lyft med målningen av elementet! Men det kanske behövs år av titta på sliten grå färg för att uppskatta den detaljen
En sista rulle är beställd och när det är klart sätter vi upp nya skåpet också. Ännu oklart vad vi ska ha för belysning framöver.
Tycker för egen del att det blev ett väldigt stort lyft med målningen av elementet! Men det kanske behövs år av titta på sliten grå färg för att uppskatta den detaljen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto