Orsaken till förra veckans driftstörningar har identifierats och problemet har åtgärdats. Vi satte in extra resurser under helgen. Nu kan vi pusta ut och beta av buggarna som är rapporterade här.
 
Rrrrr skrev:
* Var bättre bakgrund tidigare.. snällare för ögonen än knallvitt som det är nu.
Sitter och går igenom listan över buggar. Men jag förstår inte riktigt "det var bättre bakgrund tidigare". Tidigare var det vit bakgrund på hela sidan. Vilken bakgrund menar du?
 
bisterfinnen skrev:
Kör FF. Hittar inte mina bevakade ämnen m.m.
Dina bevakade ämnen finner du under Inställningar.
 
Får följande fel på forumets förstasida resp. "senaste inläggen". Kör IE6 på Windows 2000.
 
  • fel1.gif
  • fel2.gif
Johan Gunverth skrev:
Bugg eller inte; jag tror att ni ev. har missat att kontrollera färgton och vikt på rubrikerna i forumen. Som det är nu är det tre varianter på utseendet.

- Fet och mörk = ej besökt tråden och med nya inlägg
- Fet och ljus = besökt tråden tidigare och med nya inlägg
- Normalt och ljus = besökt tråden och inga nya inlägg

Känns lite som en för mycket.
Nu har jag ändrat så nu finns det bara fet och mörk och normal och mörk. Säg till om ni heller vill ha det på något annat sätt, t ex fet och mörk och normal och ljus.
 
phl skrev:
Jag håller med många av de andra som postat feedback på den nya designen -- den är otroligt ljus. Jag avskyr ljusa sidor och tycker att en lite mörkare färgsättning av de "oanvända" ytorna (de som nu blivit fadat snorgröna) är mer lämpligt.
Nu har jag tagit bort fadningen och gjort bakgrundsfärgen mörkare. Bättre?

edit:
Ändrade tillbaka eftersom vi inte tyckte det blev bra. Vi får leta upp någon lugnare bakgrundsfärg alternativt ha en vit bakgrundsfärg men använda större kontraster.
 
Redigerat:
Mikael_L
Ja just nu tycker jag det känns lättare att navigera sig runt, och snabbt se vilka ämnen jag läst.
 
Kan man inte lägga upp "Bevakade ämnen" i toppmenyn jämte inställningar?
 
mats_o skrev:
Problemet är att få testerna realistiska. Att skapa connections är onekligen väldigt lätt. Att spela in exakta klickningar som en användare gör är också lätt.
Problemet är att simulera ett par tusen användare som inte gör på samma sätt, det är betydligt svårare. Kör man bara 2000 av samma session så får man ofta helt fel trafik och belastningsmönster tyvärr.
Att skapa ett vettigt lasttestscenario på en sån här relativt enkel site är inga större problem.
 
GoForIt skrev:
Under kvällen igår (och även i förrgår) så hade jag stora problem med att nå forumet överhuvudtaget. Time-out fel, interna serverfel, felmeddelanden från webbhotellet..

Är det bara jag som missat några förändrade inställningar,eller är det så här för tillfället?
Samma problem här, även under morgontimmarna.
 
Mikael_L
Just nu verkar forumet göra om stor bokstav till liten vid vissa tillfällen.

När jag lägger in den här smilisen :D
så blir det stora D't till ett litet :d

Även om jag redigerar det efteråt.

edit: I detta inlägg fungerade det givetvis ... :confused: :surprised:
 
ClasseClas skrev:
Samma här, den funktionen är ovärderlig. Synd att den bara försvann.
Saknar fortfarande denna funktion. Kan ni inte fixa till det? Nu finns det bara knappen "Gå till senaste inlägg", vilken är rätt ointressant. Jag vill se för mig nya inlägg.
 
Kunde inte komma in alls efter 22. Serverfel, databastjosan osv. men det vet ni säkert vid det här laget.
 
Ja, tyvärr gick servern än en gång ned igår kväll och låg nere mellan kl 22 och 08. Vi som trodde vi hade hittat felet. :(
 
Mikael_L
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.