För en specifik tråd fanns det en knapp för att hoppa till det första nya inlägget.

Jag har inte den längre: är det något i mina inställningar som fallit bort, eller ett fel?

Mvh/abbe_
 
phl skrev:
En bugg till, forumverktyget "Markera forum som läst" fungerar bara halvbra. Trycker man markera som läst så måste man ladda om sidan för att alla trådar ska bli icke-fetmarkerade. Detta i FF3.0.1 under Linux.
Gäller IE7.05730.11 och Win XP SP2 också...
 
Johan Gunverth skrev:
En bugg till på söksidan (search.php)
- När man söker på inlägg där man själv skrivit, listas inte trådar som är skapade efter bytet av programvara, t.ex. den här tråden.
Däremot listas trådar som är skapade innan, men har fått nya inlägg efter bytet.
Ett tips angående detta: när jag tittar närmare på det, så kan det vara så att resultatet inte sorteras i datumordning. Alltså ser man inte inläggen eller trådarna i "rätt" ordning eller rättare sagt inte i någon ordning alls.
 
Mikael_L
Nu var det risigt värre ...

När jag kom hem och försökte kolla mina bevakade trådar så fick jag "database error".
När jag försökte gå in i forumet var jag inloggad som krankille
Jag kunde logga ut, men då blev det error och sen var jag krankille igen, hur jag än gjorde.
Jag raderade alla cookies, ingen framgång.
Jag stängde av webläsaren + raderade alla cookies igen.
Nu blev jag inloggad som P-G (tror jag det var), men blev snabbt utkastad som denna användare och kunde logga in som mig själv...

Inge vidare .... :surprised:
 
Hej!
Tidigare s¨skrev jag att det inte syntes på startsidan att man var inloggad. Nu står att att jag är inloggad som "krankillen" och har 2 PM....men klickar jag för att läsa dessa PM eller går vidare till Forumet så dyker mitt riktiga Byggahus-namn fram...

Så det är väl en ny bugg. Alltså samma fel som Mikael_L skriver om ovan.

J
 
Redigerat:
Saknar funktionaliteteten i den förra sökfunktionen! Man ser ju inte ämnesrubrik eller datum, vilket gör det hela på gränsen til oanvändbart.
Återigen så tycks utseende gå före funktion vilket enligt mitt förmenande är helt fel! (dessutom så föredrog jag det tidigare utseendet - men det kan ju vara en smaksak)
Förstår inte varför man måste ändra saker som fungerar bra...
 
Jochenbredband skrev:
Hej!
Tidigare s¨skrev jag att det inte syntes på startsidan att man var inloggad. Nu står att att jag är inloggad som "krankillen" och har 2 PM....men klickar jag för att läsa dessa PM eller går vidare till Forumet så dyker mitt riktiga Byggahus-namn fram...

Så det är väl en ny bugg. Alltså samma fel som Mikael_L skriver om ovan.

J
Nu har vi gjort ändringar i koden, rapportera gärna om samma fel uppstår, eller om några nya konstigheter uppstår i samband med inloggningen.

/M
 
Sökte på linoleum och fick upp ett antal träffar och en uppgift om att det fanns 206 träffar. När jag ville se fler än de träffar som jag fick upp direkt - dvs klickade på länken 206 träffar får jag upp någonting helt annat. Definitivt inga sökträffar.
 
Nu kanske jag mest upplevls som gnällig, men varför i hela fridens namn pillar ni med hela siten live!? Visst kan man göra småändringar, men att uppgradera forummjukvara och vad jag förstod CM-system på den skarpa siten är ju idioti. Det tar inte mycket resurser i anspråk att ta en snapshot på en hel site, databas och hela skiten, och sedan testköra sina ändringar på den.

Den senaste tiden känns det som om forumet är ett enda stort experiment, man vet aldrig vad som ska hända/ha hänt när man besöker forumet nästa gång.

För övrigt anser jag att den gamla färgsättningen av forumet var _betydligt_ mycket mer överblickbart och lättläst. Jag har sagt det i tidigare inlägg, men säger det igen: De ljusa färgerna, avsaknaden av skarpa konturer och allmänt dassiga färger som i princip går i varandra gör det inte bara oangenämt utan också svårt att läsa trådar i forumet.

Där fick ni mina 5...
 
Lugn, färgsättningen kommer att ses över, knappar bytas ut, kontraster kommer att förbättras, bra funktionalitet som t ex "Markera alla forum som lästa" kommer tillbaka, sökfunktionen kommer förbättras.

Håll ut, vi har bara inte hunnit med allt och valt att släppa en uppgradering som bara varit färdig till 90%. Hoppas ni har förståelse och fortsätt att komma med feedback på saker som är bra eller mindre bra (=dåligt).
 
phl skrev:
varför i hela fridens namn pillar ni med hela siten live!?
Vi har idagsläget tyvärr inte de resurser som krävs för att ha en separat utvecklings-/testmiljö.
 
Men resurserna tippar jag på är vanlig PC som får agera web- och databasserver. Har jag fel?
 
Nej, tyvärr räcker det inte bara med en vanlig PC som får agera web- och databasserver, det är lite mer meckigt än så att få till en fungerande testmiljö. Med resurserna menar jag först och främst tid och människor. Det är det vi har ont om.
 
Är det bara jag som får problem med att det dyker upp en massa "nya" internetsidor med reklam om både det ena och det andra (mest det andra...) när man är inloggad på byggahus.se.

Så fort man loggar ut så upphör sidorna att dyka upp men när man sedan loggar in igen så kommer de som !ettbrev på posten".

Hur blir man av med det eller är det fel någon annanstans ???
 
roli skrev:
en massa "nya" internetsidor med reklam om både det ena och det andra
Hur menar du? Kan du bifoga en skärmdump i ett inlägg eller maila mig en med hjälp av Skärmklippverktyget (om du använder Vista).

/Per, per@byggahus.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.