Intressant och mellan den 13-15 var ute och reste så det blev det inte så mycket forumsläsande att jag märkte den kraftiga piken mellan 13 och 14 oktober.
 
AstaS skrev:
Tjatar vidare om sökningar.
Har styrt om sökningen till den gamla sökningen i väntan på att vi får bättre ordning på den nya sökningen.
 
mrfrenzy skrev:
Troligen är det så att serven inte hinner med när det är många besökare helt enkelt.
Tack för informationen, jag var själv inte medveten om problemet. Vi har fått rekommendationen från webbhotellet att köra optimize på databaserna, men än så länge har vi inte hunnit göra något. Måndagar och tisdagar är våra är dagarna då vi har mest trafik. Fortsätt rapportera om det går segt vid speciella tillfällen.
 
Per Eskilsson skrev:
Vi har fått rekommendationen från webbhotellet att köra optimize på databaserna, men än så länge har vi inte hunnit göra något.
Nu har vi kört optimized på forumdatabasens tabeller. Hoppas ni märker någon skillnad. Själv tycker jag sajten svarat bra sedan vi dubblerade minnet för drygt en månad sedan (ti den 16 september).
 
Har funkat bra för mig dom senaste dagarna iaf.
Har ni en egen server? Be någon på webhotellet se till så web och sql-servern är vettigt inställda med caching och allt annat. Om dom inte vill kan du kontakta mig via mail så kan jag hjälpa till.
 
Ja, vi har egna servrar och kör med memcached, fastcgi och diverse andra inställningar. Skönt att höra att det funkat bra den sista tiden.
 
Har fungerat perfekt de senaste veckorna så ni verkar ha löst problemet.
 
Det kan även finnas fler svar men du får inget mer meddelande om det förrän du besöker forumet igen.
Ibland får man upprepade mail om en tråd när det kommit nya inlägg fast man inte varit och kollat sen det senaste mailet skickades. Det syns väldigt tydligt med den långa gissa datum-tråden.

Jag besökte den senast 2008-11-13 14:10
Jag fick mail om nytt inlägg 2008-11-13 14:51 vilket är i sin ordning
Sen dess har jag inte besökt tråden förnns nu, trots det har jag fått mail följande tider om samma tråd:
09:24 och 23:23 idag.

Verkar helt slumpmässigt för det har ju dessutom kommit många inlägg däremellan.
 
Nu har jag fått 8 mail om ovan nämnda tråd sedan inlägget ovan, trots att jag inte besökt den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.