Vad hände med forumverktygen som man kunde pluppa ner med javascript uppe till höger högst upp i alla forum? Nu pekar den länken ner till fasta forumverktyg längst ner på sidorna. Det är skit.
 
phl skrev:
Vad hände med forumverktygen som man kunde pluppa ner med javascript uppe till höger högst upp i alla forum? Nu pekar den länken ner till fasta forumverktyg längst ner på sidorna. Det är skit.
Så ska det inte vara. Testa att logga ut, och ta bort samtliga byggahus.se cookies i din webbläsare. Kontrollera också att du har javascript aktiverat i webbläsaren.

/M
 
Tycker inte om kritvitt jag heller.. Annars helt ok designmässigt! Lägg in den grå som är på sidorna som bakgrund i textfälten så blir det kanon.. :)

RIktigt nöjd med att jag ser svar jag själv skrivit, och sidor jag redan besökt i "senast inläggen".
 
Mac OS X 10.5 och Safari:

När man klickar på "WIKI" blir man istället utloggad.
 
Hej!
Använder Firefox 2 hemma. Går att logga in men det syns inte på första sidan. Men går jag in på Forumet så ser jag att jag är inloggad.

Mvh
J
 
bisterfinnen skrev:
Hittar inte mina bevakade ämnen m.m.
Samma här!

Det verkar också som att det första inlägget i flera trådar är borta och man kan bara se svaren. Jeopardy ? :surprised:
 
Jag tycker att det blir väldigt små färgnyansskillnader mellan trådar som är nya och trådar som är nya men som man redan läst tidigare (alltså klickat på tidigare men som det sen har kommit fler inlägg i). Det är dåligt.

Tycker även att fontfärgen på trådarna i forumvy är dåligt vald, skillnaden mellan tråd med nya inlägg och tråd utan nya inlägg är för liten, det är svårare att direkt se vilka trådar som det kommit nya inlägg i.
 
Mikael_L
Johan Gunverth skrev:
Mac OS X 10.5 och Safari:

När man klickar på "WIKI" blir man istället utloggad.
Samma med min firefox...

responsen blir:
Alla cookies är borttagna och du är utloggad!

* Återvänd till föregående sida
* Gå till startsidan


Lite snopet... , när jag ville kolla vad intressant som döljde sig där ... :)
 
Sökfunktionen är fixad nu.

Vi har fortfarande lite strul med:
- Sidhuvudet på förstasidan (visas fel ibland pga så kallad cache-funktion)
- Man blir utloggad i wikin.

Vi känner till dessa två problem och jobbar på dem, du behöver inte rapportera om du råkar ut för dessa. Men är det något annat du stött på? Skriv gärna en kommentar i denna tråd.

/M
 
Snygg layout, men tröttande. Mer tydliga indelningar överlag behövs tycker jag.
 
Får man fråga vad de är för forummjukvara ni bytt till?
 
Forumprogramvaran heter vBulletin och är densamma som vi använt tidigare. Det vi gjort i forumet är att vi uppgraderat till den senaste versionen av vBulletin.
 
En bugg till på söksidan (search.php)
- När man söker på inlägg där man själv skrivit, listas inte trådar som är skapade efter bytet av programvara, t.ex. den här tråden.
Däremot listas trådar som är skapade innan, men har fått nya inlägg efter bytet.
 
En bugg till, forumverktyget "Markera forum som läst" fungerar bara halvbra. Trycker man markera som läst så måste man ladda om sidan för att alla trådar ska bli icke-fetmarkerade. Detta i FF3.0.1 under Linux.

Ytterligare en annan designdetalj som jag nu inser verkligen försämrar tydligheten i forumet -- hade inte alla fält som idag är gråa (alltså raderna mellan inlägg, "menyrad" osv) en mörkare konturkant på typ en pixel tidigare? Den fesgröna som idag utgör konturfärg försämrar nog snarare än förbättrar tydligheten.

Om ni inte insett det redan så har jag rätt mycket åsikter om den nya designen ;)
 
Hittar inte knappen "Markera forum som läst" längre, den som fanns längst ned efter alla forumområdena.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.