47 989 läst · 171 svar
48k läst
171 svar
Ny på Forumet, just köpt mitt 5e renoveringsobjekt.
Grymt bra jobbat! Att du orkar att ta dig ann ett projekt igen. Se till att vila/njut en del av livet också och inte kör renovering hela tiden. Även om vi tycker det är väldigt roligt att se dina renoveringar här. Tur den har som får köpa ditt nyrenoverade hus. Synd att det inte låg i Stockholm/Göteborg eller liknande för då lär du gjort en saftig vinst.
Hej på er forumläsare!
Tänker plåta fler bilder på söndag, ordningen gällande renovering har konstant ändrat prio..
Förra helgen tänkte jag rivit ut entré plans toalett, istället blev det hallen som tog all tid i anspråk.
Ni vet det där med språkförbistringar... Diskuterade med blivande sambo om att ta bort lister
ovan under träpanel i hallen, visst det ordnar jag säger min fantastiska dam!
Jag är i källaren sätter in kommoden i den nu strax helt klara toaletten, då hör jag;
älskling... Jag får inte bort panelen bakom elementet!!! :eek: Va????
Hon har tagit ned all väggpanel... Jag kände att jag var nere på räkning till 9...
Helgen gick i hallrenoveringens tecken. Vilket nu i efterhand, blev riktigt bra.
Men lill toa kvarstår och mäklarfotograf kommer i slutet av nästa vecka, jag känner ett "lätt" tryck över bröstet.
Överlever jag stundande hjärtinfarkt, så ser ni fler bilder här i slutet av helgen.
Ps. Kommer att blir samma golv i hallen som i köket, sova får jag göra när jag dör!
Vänligen, Magnus
Tänker plåta fler bilder på söndag, ordningen gällande renovering har konstant ändrat prio..
Förra helgen tänkte jag rivit ut entré plans toalett, istället blev det hallen som tog all tid i anspråk.
Ni vet det där med språkförbistringar... Diskuterade med blivande sambo om att ta bort lister
ovan under träpanel i hallen, visst det ordnar jag säger min fantastiska dam!
Jag är i källaren sätter in kommoden i den nu strax helt klara toaletten, då hör jag;
älskling... Jag får inte bort panelen bakom elementet!!! :eek: Va????
Hon har tagit ned all väggpanel... Jag kände att jag var nere på räkning till 9...
Helgen gick i hallrenoveringens tecken. Vilket nu i efterhand, blev riktigt bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Men lill toa kvarstår och mäklarfotograf kommer i slutet av nästa vecka, jag känner ett "lätt" tryck över bröstet.
Överlever jag stundande hjärtinfarkt, så ser ni fler bilder här i slutet av helgen.
Ps. Kommer att blir samma golv i hallen som i köket, sova får jag göra när jag dör!
Vänligen, Magnus
Mäklaren behöver ju inte lägga upp någon bild på lilla toan.
Ta det lugnt istället och gör lite roligt med nya damen istället. Toan får du väl försöka hinna med fram till visningen, eller kanske skita i helt hållet (bara snygga till lite yta med en dags arbete) , tror du den verkligen förändrar budgivningen på huset.
Ja det är alltså bara mina 5 öre, satsa på kärleken och framtiden och nästa projekt!
Ta det lugnt istället och gör lite roligt med nya damen istället. Toan får du väl försöka hinna med fram till visningen, eller kanske skita i helt hållet (bara snygga till lite yta med en dags arbete) , tror du den verkligen förändrar budgivningen på huset.
Ja det är alltså bara mina 5 öre, satsa på kärleken och framtiden och nästa projekt!
Hej Mikael
Japp du har helt rätt. Dock är golvet i lilltoan felaktigt lagt från "dåren" som hade huset innan,
där finns ingen återvändå annat än att åtminstone regla om + nytt golvspån.
Tänker så fall måla vitt med våtrumsfärg så kan nästa ägare välja ytskikt efter eget behag.
Fördel (nackdel?) med min blivande sambo är att hon som jag besitter "viss" överskottsenergi...
Hon inser även att ev. extra prislapp pga. köpares uppskattning av denna renovering går rätt över i nästa boende.
Så det är lite av win/win att vi lägger all tillgänglig tid här de kommande veckorna innan visning.
Daniella har köpt inredning, gardiner, mattor etc. för över 5lök vilket jag helt & hållet backar upp till fullo.
Slutet april skall jag ut på golfbanan med hundarna + att vi tar en 2v. tur till Daniellas hemstad Tel Aviv i slutet juni.
Därefter åter till vårt nya badrumsprojekt vilket jag kommer bolla idéer & tankar med er här.
Badrum/relax om 18kvm som skall det vara klart tills 27aug, då vi har bokat inflyttningsfest.
Nä va f... Det löser vi inte på 6v... Hahaha. Badrum klart till Julen -16 är Helt OK för min del!
Nu skall det renoveras i "lagom" tempo och som du så sunt är inne på, vi skall hinna ta hand om varann oxå.
Tack för mycket trevligt inlägg!
Vänl. Magnus
Japp du har helt rätt. Dock är golvet i lilltoan felaktigt lagt från "dåren" som hade huset innan,
där finns ingen återvändå annat än att åtminstone regla om + nytt golvspån.
Tänker så fall måla vitt med våtrumsfärg så kan nästa ägare välja ytskikt efter eget behag.
Fördel (nackdel?) med min blivande sambo är att hon som jag besitter "viss" överskottsenergi...
Hon inser även att ev. extra prislapp pga. köpares uppskattning av denna renovering går rätt över i nästa boende.
Så det är lite av win/win att vi lägger all tillgänglig tid här de kommande veckorna innan visning.
Daniella har köpt inredning, gardiner, mattor etc. för över 5lök vilket jag helt & hållet backar upp till fullo.
Slutet april skall jag ut på golfbanan med hundarna + att vi tar en 2v. tur till Daniellas hemstad Tel Aviv i slutet juni.
Därefter åter till vårt nya badrumsprojekt vilket jag kommer bolla idéer & tankar med er här.
Badrum/relax om 18kvm som skall det vara klart tills 27aug, då vi har bokat inflyttningsfest.
Nä va f... Det löser vi inte på 6v... Hahaha. Badrum klart till Julen -16 är Helt OK för min del!
Nu skall det renoveras i "lagom" tempo och som du så sunt är inne på, vi skall hinna ta hand om varann oxå.
Tack för mycket trevligt inlägg!
Vänl. Magnus
Mikael_L skrev:Mäklaren behöver ju inte lägga upp någon bild på lilla toan.
Äntligen blev det prio på detta projekt, klart ikväll om då inte en bastu så en välförtjänt dusch där efter!
Länk till video på min onedrive:
https://onedrive.live.com/redir?res...073&authkey=!AKIGh9cyVDWabSE&ithint=video,mp4
Eftersom jag oxå börjat riva ut entrétoaletten, innan jag lägger hallgolvet är det nu "lite" pressat att
hinna lägga klart golvet innan mäklarfotografen kommer på fredag...
Jag tar helt enkelt semester ons-fre för att hinna klart + städa, köpa blommor, hänga klart gardiner etc... m.m.
Varför inte totalrenovera ett +200kvm hus var 10e månad!
Mvh. Magnus
Logga in
Skapa konto
Länk till video på min onedrive:
https://onedrive.live.com/redir?res...073&authkey=!AKIGh9cyVDWabSE&ithint=video,mp4
Eftersom jag oxå börjat riva ut entrétoaletten, innan jag lägger hallgolvet är det nu "lite" pressat att
hinna lägga klart golvet innan mäklarfotografen kommer på fredag...
Jag tar helt enkelt semester ons-fre för att hinna klart + städa, köpa blommor, hänga klart gardiner etc... m.m.
Varför inte totalrenovera ett +200kvm hus var 10e månad!
Mvh. Magnus
Det som kändes Riktigt tungt för en dryg vecka sedan...
Är nu klart, om än att entrétoaletten kvarstår inför visning.
Städad tomt utan skräpcontainer på utsidan!
Mvh Magnus
Är nu klart, om än att entrétoaletten kvarstår inför visning.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Städad tomt utan skräpcontainer på utsidan!
Logga in
Skapa konto
Mvh Magnus
Med en entrétoalett kvar att färdigställa, lister i v-rum, en trapp mitt i renovering...
10dagar kvar till visning, nu är det dax att få en rejäl manlig förkylning!
Länk: http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1498227&images=1
Trappan på "G" ->
Lördag kväll:
Söndag eftermiddag:
Söndag kväll (grundad):
Ikväll måndag 20.30
15st. Vinröda kantsydda trappskydd beställda, kommer i slutet av veckan.
Trapp in alles färdig: skulle säga ca. 30h
Material:
3st hårdmetallskär till färgskrap 65mm
8st 80k bandslippapper
10st hörnslippapper 80k
1½L grundfärg
Förmodat 2½L (2x lager) högblank alkydfärg.
En helt slut husägare...
10dagar kvar till visning, nu är det dax att få en rejäl manlig förkylning!
Länk: http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1498227&images=1
Trappan på "G" ->
Lördag kväll:
Logga in
Skapa konto
Söndag eftermiddag:
Logga in
Skapa konto
Söndag kväll (grundad):
Logga in
Skapa konto
Ikväll måndag 20.30
Logga in
Skapa konto
15st. Vinröda kantsydda trappskydd beställda, kommer i slutet av veckan.
Trapp in alles färdig: skulle säga ca. 30h
Material:
3st hårdmetallskär till färgskrap 65mm
8st 80k bandslippapper
10st hörnslippapper 80k
1½L grundfärg
Förmodat 2½L (2x lager) högblank alkydfärg.
En helt slut husägare...
Produkter som diskuteras: "färgskrap"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Då är nytt V/A draget, sågspån i det mesta borttaget och med mineralull isolerat.
Golvspån lagt och grundmålat...
Nu är allt avlopp nytt i hela huset.
Logga in
Skapa konto
Golvspån lagt och grundmålat...
Logga in
Skapa konto