Har du rätt utegivare?

MultiMan
K Kenta senior skrev:
Har installerat själv. Min budget tillät inte installatör . Panna och brännare kom tillsammans. Anslutningar sitter där så det blir väl att mäta upp utegivaren . Gjorde en tillfällig inkoppling . Ska byta kabel till en tvådelad.
Varför är det omöjligt att få ett svar på vad displayen visar för utetemperatur? Det visar ju om det är direkt avbrott eller defekt givare t ex som visar orimligt värde.

Om du kopplat själv behöver du ju också gå igenom kontrollmodulen så att alla inställningar är korrekta och värdena rimliga.

• Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Varför är det omöjligt att få ett svar på vad displayen visar för utetemperatur? Det visar ju om det är direkt avbrott eller defekt givare t ex som visar orimligt värde.

Om du kopplat själv behöver du ju också gå igenom kontrollmodulen så att alla inställningar är korrekta och värdena rimliga.
Jag ser ingen temp för den larmar om utetemp hela tiden .

A
K Kenta senior skrev:
Jag ser ingen temp för den larmar om utetemp hela tiden .
Har du hunnit montera den på norrsidan än? Är den ansluten till plint 28-29?

Alla alarm visas i klartext på displayen. Om man misstänker att någon komponent kan vara trasig kan man provköra den i menyn under ”Test utgångar”.

Det brukar vara en bra ide att inte montera utegivaren där den är utsatt för direkt solsken också

A avh67f skrev:
Har du hunnit montera den på norrsidan än? Är den ansluten till plint 28-29?

Alla alarm visas i klartext på displayen. Om man misstänker att någon komponent kan vara trasig kan man provköra den i menyn under ”Test utgångar”.

Det brukar vara en bra ide att inte montera utegivaren där den är utsatt för direkt solsken också
Hej ! Fick tempgivaren monterad igår ! Då startade brännaren ,men den gör bara tändningsförsök. Gick in på test utgångar . Står : Deaktivering av styrning nödvändig !

K Kenta senior skrev:
Hej ! Fick tempgivaren monterad igår ! Då startade brännaren ,men den gör bara tändningsförsök. Gick in på test utgångar . Står : Deaktivering av styrning nödvändig !
Stänt av och satt på igen . Då är det Returtempsäkring givare fel .

K Kenta senior skrev:
Stänt av och satt på igen . Då är det Returtempsäkring givare fel .
Fick hjälp av Baxi support idag ! Tog mej igenom installations-menyn så jag fick brännaren att gå . Men den kommer bara upp i 59 gr ungefär.Det finns larm kvar . Bl.annat Returtempsäkring givare fel och framlednings givare fel . Om jag kan åtgärda det tror jag det funkar

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.