Hej ! Första gången jag är här . Köpte ny pelletspanna från Baxi Hs vv 20 med brännare . När man sätter på den varnar den för fel på ute-temp-givare . Kollat att den är rätt inkopplad . Får inte igång brännaren . Bara fläkten går . Extern pellets-skruv kopplad till kabel märkt "Flödesnegl". Vad har jag glömt eller gjort fel ? Någon som vet ? Har slut på ideer . För närvarande får jag värme från min 20 år gamla PellX-brännare .
Nej ! Så fort man trycker på startknappen larmar den för ute-temp-givare och jag kommer inte längre innan jag fått ordning på det !
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 587 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 587 inlägg
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 587 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 587 inlägg
Du bör nog se över din kabelanslutning om du tänker sätta den utomhus. Kabelhöljet ska inte sluta utanför dosan.
Vad visar nr 13 på din display?
https://www.baxi.se/wp-content/uploads/2024/10/Manual-HS20-SWE-2024-10-16-rev3.pdf
Vad visar nr 13 på din display?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.baxi.se/wp-content/uploads/2024/10/Manual-HS20-SWE-2024-10-16-rev3.pdf
Det där med dykrör i pannan har jag inte hittat. Trodde det var förinstallerat . Det är väl inte utegivaren som ska i dykrör ?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 587 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 587 inlägg
Kan vara så att jag inte fick tempgivare till brännaren . Den enda jag fick med var ute-temp-givaren . Ska kolla upp det . Tack för hjälpen så länge !MultiMan skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 587 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 587 inlägg
Har den sålts som en enhet med både brännare och panna kanske givaren för panntemperaturen redan är monterad och inkopplad. Har du själv monterat ihop panna och brännare eller har du fått hjälp?
Innan du börjar mäta kablar så bör du läsa av vilken utomhustemperatur displayen visar. Visar den någon temperatur alls på plats 13 som jag la upp bild på innan. Och som sagt, fixa kabelanslutningen, annars kommer du få in vatten i givarlådan och kabelns hölje.
Innan du börjar mäta kablar så bör du läsa av vilken utomhustemperatur displayen visar. Visar den någon temperatur alls på plats 13 som jag la upp bild på innan. Och som sagt, fixa kabelanslutningen, annars kommer du få in vatten i givarlådan och kabelns hölje.
Har installerat själv. Min budget tillät inte installatör . Panna och brännare kom tillsammans. Anslutningar sitter där så det blir väl att mäta upp utegivaren . Gjorde en tillfällig inkoppling . Ska byta kabel till en tvådelad.MultiMan skrev:Har den sålts som en enhet med både brännare och panna kanske givaren för panntemperaturen redan är monterad och inkopplad. Har du själv monterat ihop panna och brännare eller har du fått hjälp?