harry73
H Husärlivet skrev:
Blev erbjuden lite priser idag! Ska nog gå över till timme för timme…..
Jag förstår att elbolag inte vet hur elpriset blir nästa vintern, men att ha 11kr/kWh för perioden februari - maj 2023 känns helt verklighetsfrånvänd
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag förstår att elbolag inte vet hur elpriset blir nästa vintern, men att ha 11kr/kWh för perioden februari - maj 2023 känns helt verklighetsfrånvänd
Ja Fyfan verkar helt galet.
 
  • Gilla
Gubbe 65 och 1 till
  • Laddar…
Förstår inte. Folk pratar å ena sidan om typ 600öre/kWh och å andra sidan 9kr/kWh?? Hur hänger det ihop
 
Olika elområden tex.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Olika elområden tex.
ok och det är det som gett upphov till all politik?
 
harry73 harry73 skrev:
Jag förstår att elbolag inte vet hur elpriset blir nästa vintern, men att ha 11kr/kWh för perioden februari - maj 2023 känns helt verklighetsfrånvänd
Det är nog så att elbolagen vill att man ska ta timdeb då det ger alltid vinst med deras påslag
 
N
maah maah skrev:
Bara frostfritt i garaget, värmer bilen med bilens värmare istället. Spar mycket på det då vi har direktverkande el i garaget.
I huset kör vi ingen värme, bara eldar i kaminen och kör fläktläge på värmepump.
Ligger runt 35kwh/dygn på det.

Frugan pratar dock om att tvätta håret ikväll :thinking:
Ingen värme och ändå går det åt 35 kWh/dygn. Inte kul. :(
 
harry73
G Jö Kl skrev:
Förstår inte. Folk pratar å ena sidan om typ 600öre/kWh och å andra sidan 9kr/kWh?? Hur hänger det ihop
Spotpris ex moms är det lägre priset och inkl moms och andra avgifter är det högre priset
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Den här tråden gör mig ruinerad utan att ens bo i hus.

Överlever ni?
 
  • Haha
  • Gilla
TommyC och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Just nu mellan klockan 17 och 18 kostar elen 9,07 kr per kWh för oss i södra Sverige. :mad:

[bild]

Och medelpriset för idag landar på 5,99 kr/kWh.
Imorgon ökar medelpriset till 6,05 kr/kWh.

Det jobbiga är att det är dyrt nästan hela dygnet.

[bild]

Vi har sänkt värmen till 19 grader och har kallställt några rum och har dubbla tröjor på oss. Jag som är tunnhårig går runt med mössa inomhus.

Hur hanterar ni situationen?
(Eluppvärmning hos mig.) Jag har ställt 12° i vissa rum och stängt dörrarna dit in. 19° i köket med LLVP. 19° i badrum. 16° i sovrummet. Flanellpyjamas, duntofflor och tyngdtäcke och varm hund.
Långkalsonger under fritidsbyxor, undertröja, skjorta och tjock ylletröja under dagtid. Jag frös om händerna i dag då jag handsömnade. Ingen mössa (ännu).
 
  • Ledsen
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
  • Europeisk karta som visar dagens elpriser i euro per MWh, datum markerat är 2022-12-14.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förstår inte varför inte fler som inte binder sina avtal när det ser ut som det gör? Vi har bundit på 2,72:- kWh i 36 månader. Vet ju nästan exakt vad vi har råd med och slipper be frugan planera sin vanor hela tiden. Inga överraskningar. Enda och tänka på är att försöka hålla ner förbrukningen....
 
  • Ledsen
  • Gilla
DataJonny och 1 till
  • Laddar…
M Millejan skrev:
Förstår inte varför inte fler som inte binder sina avtal när det ser ut som det gör? Vi har bundit på 2,72:- kWh i 36 månader. Vet ju nästan exakt vad vi har råd med och slipper be frugan planera sin vanor hela tiden. Inga överraskningar. Enda och tänka på är att försöka hålla ner förbrukningen....
Går inte att binda för det priset som det ser ut nu du.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
K kurlakarl skrev:
Går inte att binda för det priset som det ser ut nu du.
Hittar 2,8 på elskling.se just nu på telinet...
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Just nu mellan klockan 17 och 18 kostar elen 9,07 kr per kWh för oss i södra Sverige. :mad:

[bild]

Och medelpriset för idag landar på 5,99 kr/kWh.
Imorgon ökar medelpriset till 6,05 kr/kWh.

Det jobbiga är att det är dyrt nästan hela dygnet.

[bild]

Vi har sänkt värmen till 19 grader och har kallställt några rum och har dubbla tröjor på oss. Jag som är tunnhårig går runt med mössa inomhus.

Hur hanterar ni situationen?
Vad har du för klämmig app för att visa elkostnaden?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.