Hej,
Idag, sändag, när jag kom hem efter att ha varit borta sedan fredags ser jag att huset är släckt. Jordfelsbrytaren hade gått. Inget strömavbrott hos grannarna.
Jag skulle vilja få en notis om min jordfelsbrytare går ifall jag inte är hemma.
Hur gör jag då?
Det är ett "modernt" proppskåp (se bild) och jag bor i en villa som jag hyr.
Tack för tips
Idag, sändag, när jag kom hem efter att ha varit borta sedan fredags ser jag att huset är släckt. Jordfelsbrytaren hade gått. Inget strömavbrott hos grannarna.
Jag skulle vilja få en notis om min jordfelsbrytare går ifall jag inte är hemma.
Hur gör jag då?
Tack för tips
Redigerat:
En huvudströmbrytare brukar aldrig slå ifrån av sig själv, förutom när den är trasig.
Jag misstänker att du menar jordfelsbrytaren.
Bild på gruppcentralen och vilken enhet som löste ut?
Till vissa jordfelsbrytare finns det signal-/hjälpkontakt.
Sen finns det även olika typer av spänningslarm.
Jag misstänker att du menar jordfelsbrytaren.
Bild på gruppcentralen och vilken enhet som löste ut?
Till vissa jordfelsbrytare finns det signal-/hjälpkontakt.
Sen finns det även olika typer av spänningslarm.
T.ex. Ontech 9060 har inbyggd batteribackup och kan skicka meddelande om strömavbrott.
https://www.clasohlson.com/se/Ontec...aM98lTx9_UFJ5RqMzEs088mPVLHGV6Z4aAtrDEALw_wcB
https://www.clasohlson.com/se/Ontec...aM98lTx9_UFJ5RqMzEs088mPVLHGV6Z4aAtrDEALw_wcB
Ja precis, jordfelsbrytare. Har ändrat i text och lagt till en bildDemmpa skrev:
Inte just denna, men en och annan äldre Ontech har jag stött på i jobbet.
När jag hade Sector Alarm larm hemma så fick jag notis när det var strömlöstE Elin Jansson1 skrev:Hej,
Hur gör jag då?
Tack för tips