K
Är det någon som har koll på hur jag stänger av norifieringarna för automatisk förbikoppling av sektioner? Till exempel när jag tillkopplar i hemmaläge. Appen är ju lite väl pratglad för min smak.
 
K
Jag kan meddela att det inte bara är detta forum som är svarslöst i frågan...
Frågan är ställd till DSC men hittills har det vart tyst.

Som det verkar så ska man gå in i sektion [308] - Event Reporting --> [221] - Bypass events och släcka optionerna 1 och 2 (Automatic Zone Bypass and Unbypass) för att inte rapportera de händelserna till larmcentral.

Dock verkar inte det ha någon påverkan på appen när jag gör det. De verkar rapporteras i alla fall. Men det är väl jag som gör något fel. :surprised: Måste man starta om larmet eller något för att det ska börja gälla? Inget annat verkar kräva det.
 
Urklipp från manualen:


Kan jag välja vilka händelser som skall generera push-meddelanden?


I PowerSeries Neo Go v1.0 finns det inget filter med val för vilka meddelanden som skall skickas. Alla händelser och larm från alla områden skickas som push-meddelande om alternativet ”Enable notifications” är markerat i mobilappen. Detta gäller alla användare oavsett behörighet vid inloggning d.v.s. en användare kan vara begränsad till ett område men kommer ändå få larm och händelser rapporterade från hela systemet.
 
K
Precis! Appen är bara en korkad display av det den får in från DSC:s server.
Min tanke är att begränsa vad larmet rapporterar. Som jag tolkat det är servern som larmet kommunicerar med i princip bara en larmmottagare av SIA-koder. Samma som till exempel Falk eller Rapid. Så om larmet inte rapporterar ett visst event till servern så kommer det inte till appen heller.
Eller är jag helt tokigt ute?
 
.Tolkar det som att 308, 221 är ifall man förbikopplar någon sektion typ vid fel, inte när man tillkopplar larmet.
Prova att bocka bort 201an's 1&2.
Från manualen:
Starta om IP‐larmsändaren efter programmering
Utför alltid nedan kommando efter avslutad programmering
av larmsändaren, även vid små ändringar.
[851] > [999][55][#][#] Larmsändaren gör en omstart
 
K
Tja. Inget av det hjälpte. Oavsett omstart.
Jag lär få leva med notiserna. Tack för hjälpen i alla fall.

Men samtidigt har jag märkt att vissa events inte rapporteras till appen. Till exempel DC-troubble.
 
Halv off-topic, men..

När ni pratar notiser och push-notiser, får ni notiser utan att ha appen aktiv? Som jag förstått det så kan man inte få notiser om inte appen är igång och aktiv? (Jag har inte lyckats på android)

Appen i appstore eller playstore säger ju själv:
- Receive in-app notification of real time system events and state changes
 
K
Nu kan jag inte svara för android då jag har iPhone men där fungerar notiser även med appen i bakgrunden. Stabilare än på vissa andra iPhoneappar som jag använder till och med.
Appen i sig är visserligen långsam när man hanterar den och den vinner inga pris i UX katergorin. Men sen senaste uppdateringen är den faktiskt mycket stabil.
 
kva skrev:
Nu kan jag inte svara för android då jag har iPhone men där fungerar notiser även med appen i bakgrunden. Stabilare än på vissa andra iPhoneappar som jag använder till och med.
Appen i sig är visserligen långsam när man hanterar den och den vinner inga pris i UX katergorin. Men sen senaste uppdateringen är den faktiskt mycket stabil.
Hej

Har ni fått ok med pushmeddelande att de inte kommer förutom när det är larm? Om inte går så kan
man ju nästa lika hyra sitt larm för alla pushmeddelande kostar antar jag?
Funderar på köpa larm och detta är enav som är intressant, är den bra?:)
 
K
Tummenmitthand skrev:
Hej

Har ni fått ok med pushmeddelande att de inte kommer förutom när det är larm? Om inte går så kan
man ju nästa lika hyra sitt larm för alla pushmeddelande kostar antar jag?
Funderar på köpa larm och detta är enav som är intressant, är den bra?:)
Pushmeddelanden kommer för ett stort antal händelser. Inte bara larm. Jag har inte lyckats ändra det på något tyvärr. Jag får dock mina via IP och inte GSM så hittills har det inte kostat något.
På frågan om det är bra… Jag tycker det är bra. Enkelt handhavande och driftsäkert. Finns så klart förbättringspotential men så är det med allt.
 
Hej alla,
Ny firmware till larmsändarna för appen släpptes i onsdags.
För er som har tillgång till DLS-5 1.63 kan ni uppgradera detta själva.
Andra får kontakta en installatör eller god vän...
Appen eller instruktioner för detta finns inte ännu :(
Uppgraderingen ändrar inte befintliga inställningar, så det är safe att köra in.

Detta är en förberedelse för "nya" appen. Där begränsning av push m.m ska finnas enligt pålitlig utsaga.

Tålamod är en dygd!

/Haj
 
  • Gilla
kva
  • Laddar…
K
D DSC Guru skrev:
Hej alla,
Ny firmware till larmsändarna för appen släpptes i onsdags.
För er som har tillgång till DLS-5 1.63 kan ni uppgradera detta själva.
Andra får kontakta en installatör eller god vän...
Appen eller instruktioner för detta finns inte ännu :(
Uppgraderingen ändrar inte befintliga inställningar, så det är safe att köra in.

Detta är en förberedelse för "nya" appen. Där begränsning av push m.m ska finnas enligt pålitlig utsaga.

Tålamod är en dygd!

/Haj
Tack för info.
Behöver nu bara komma ihåg hur jag kopplade upp DLS
 
Ny kund
> Autodetektera centralapparat
> Autodetektera sändare IP
> Ange sändarens ip-adress (*8???? 851 992 voila).
OK:a dig vidare.

Kopiering av alla inställningar sker automatiskt.


Får du problem droppa ett mejl.
 
K
D DSC Guru skrev:
Ny kund
> Autodetektera centralapparat
> Autodetektera sändare IP
> Ange sändarens ip-adress (*8???? 851 992 voila).
OK:a dig vidare.

Kopiering av alla inställningar sker automatiskt.

Får du problem droppa ett mejl.
Tack. Det gick bra att koppla upp sig.

Firmwareuppdateringen gick också bra.
Jag passade på att uppdatera firmware på mina keypads också och efter kallstarten av systemet hände något märkligt med den ena.
Buzzern i keypaden låter som om den fått en groda i halsen.
Jag får väl ta och montera ur den, bryta strömmen till den och se om den ordnar upp sig.
 
I den senaste firmwaren har dom anpassat tonläget för folk med hörselproblem.
Förra tonläget var tydligen den svåraste tonen för dom att höra.
Båda borde låta lika?!?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.