12 949 läst · 48 svar
13k läst
48 svar
Nödsituation i trallbygget
Medlem
· Västra Götaland
· 2 956 inlägg
Lägg ett gäng större och mindre naturstenar längs med kanten. Åk ut till en bonde du känner och botanisera i hans gärdsgård.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Jag. ser inga större problem. bättre att göra enkla saker som lurar ögat.
Sen är det tufft att ge sig på en annorlunda form med kurvor om man är nybörjare. men måste försöka för att lyckas!
Sen är det tufft att ge sig på en annorlunda form med kurvor om man är nybörjare. men måste försöka för att lyckas!
Jag tror det där går att rädda upp med lite planteringar och kansle lite sten. Som redan föreslagits.
Sätt en avdelande trallbräda mitt för poolen vid svarta strecket på min bifogad bild.
Behåll trallen till höger.
Till vänster börjar du om och gör nya svepande större böjar enligt tidigare förslag som passar dig bättre. Förmodligen behöver du lägga flera nya stödpunkter till vänster om befintliga trallen för att bygga ut/om men det är det värt. Ett gott initiativ du tagit att våga gå från standard rektangeln. Det där slutför du med nytt självförtroende.
Behåll trallen till höger.
Till vänster börjar du om och gör nya svepande större böjar enligt tidigare förslag som passar dig bättre. Förmodligen behöver du lägga flera nya stödpunkter till vänster om befintliga trallen för att bygga ut/om men det är det värt. Ett gott initiativ du tagit att våga gå från standard rektangeln. Det där slutför du med nytt självförtroende.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror problemet är att du varit lite feg i böjarna, större och än mer svängande former hade varit bättre. Du har fått många bra förslag. Min första tanke var att bygga utåt där inbuktningen är och skapa en lång böjd kant istället för småsvängarna som är nu. Och försöka få radien även på den 45-frasiga biten hiterst i bild.
Men det går nog rädda på flera sätt, lycka till!
Men det går nog rädda på flera sätt, lycka till!
Ser inte så illa ut. Men lite naket kanske. Skapa en plantering där inbuktningen börjar och vidare till nästa hörn. Lite olika höjd, stenbumlingar, belysning osv. Inbuktningen blir naturlig och du kommer få något trevligt att vila blicken på.
Jag tycker du är lite hård mot dig själv, jag gillar faktiskt formen och med en kant och lite buskar/bambu/tuvgräs kommer det bli riktigt snyggt.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Gör inte om, lägg till... krukor och annat skoj