Lägg ett gäng större och mindre naturstenar längs med kanten. Åk ut till en bonde du känner och botanisera i hans gärdsgård.

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Kom igen, jag tycker det ser bra ut! Lite planteringar längs kanten bara så blir det kanon!

• Gilla
Deek och 2 till
  • Laddar…
Jag. ser inga större problem. bättre att göra enkla saker som lurar ögat.

Sen är det tufft att ge sig på en annorlunda form med kurvor om man är nybörjare. men måste försöka för att lyckas!

• Gilla
Deek och 2 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Lägg ett gäng större och mindre naturstenar längs med kanten. Åk ut till en bonde du känner och botanisera i hans gärdsgård.
Nja. Mig veterligen är gärdsgårdar och stenhögar skyddade biotoper så det går inte bara att plocka sten hur som helst.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Det är ju bara börja bygga om. Sådär halvdant kan det ju inte se ut. Hur tänkte du böja frisen?
Svåger som bygger båtar skulle hjälpa till med ångkokare. :D

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
Jag tror det där går att rädda upp med lite planteringar och kansle lite sten. Som redan föreslagits.

Sätt en avdelande trallbräda mitt för poolen vid svarta strecket på min bifogad bild.
Behåll trallen till höger.
Till vänster börjar du om och gör nya svepande större böjar enligt tidigare förslag som passar dig bättre. Förmodligen behöver du lägga flera nya stödpunkter till vänster om befintliga trallen för att bygga ut/om men det är det värt. Ett gott initiativ du tagit att våga gå från standard rektangeln. Det där slutför du med nytt självförtroende. Rund pool med omgivande trädäck och svart streck på brädorna, trädgårdsstolar och leksaker syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Deek
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Jag tror det där går att rädda upp med lite planteringar och kansle lite sten. Som redan föreslagits.
Funderat på ett trappsteg som ersätter inbuktningen och kompenserar för den. Samt dölja hörnen lite.

• Gilla
Kustvägen och 1 till
  • Laddar…
D Deek skrev:
Funderat på ett trappsteg som ersätter inbuktningen och kompenserar för den. Samt dölja hörnen lite.
Inte så dum idé tycker jag. Kanske ett trappsteg av sten kan vara något.

Jag tror problemet är att du varit lite feg i böjarna, större och än mer svängande former hade varit bättre. Du har fått många bra förslag. Min första tanke var att bygga utåt där inbuktningen är och skapa en lång böjd kant istället för småsvängarna som är nu. Och försöka få radien även på den 45-frasiga biten hiterst i bild.
Men det går nog rädda på flera sätt, lycka till!

• Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Vad du skulle kunna göra är att sätta en kasserad träeka i inbuktningen och ha som plantering. Alternativt kan du använda ekan och skära ner ena sidan och ha som sandlåda för barn.

• Gilla
Takfönster och 1 till
  • Laddar…
Ser inte så illa ut. Men lite naket kanske. Skapa en plantering där inbuktningen börjar och vidare till nästa hörn. Lite olika höjd, stenbumlingar, belysning osv. Inbuktningen blir naturlig och du kommer få något trevligt att vila blicken på.

• Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker du är lite hård mot dig själv, jag gillar faktiskt formen och med en kant och lite buskar/bambu/tuvgräs kommer det bli riktigt snyggt.

• Gilla
Kustvägen och 2 till
  • Laddar…
Gör inte om, lägg till... krukor och annat skoj

• Gilla
Deek och 1 till
  • Laddar…
Gör en eld i ena hörnet, hoppas att det tar sig ordentligt.. obs glöm inte att lägga alla dina verktyg i brasan också!

vi alla gör mer eller mindre lyckade, men vi kallar det
erfarenhet.. ;)

• Gilla
Deek
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.