60=tals huset förenar modern arkitektur och gammaldags hantverkskunnande med gedigna material. På bilden syns bland annat kopparplåt på vindskivorna till det platta taket. Härligt. Älskar 60-tals lådor. Kan ingen stoppa tiden? Mvh, PerOF
 
  • Gilla
lazy rick och 2 till
  • Laddar…
Exakt därför jag gillar 50-60-tal. Parkettgolvet var ofta också lagd för hand med stavar med "kant" längs med väggarna. jag kan inte termen, men ni förstår säkert vad jag menar. Jag tycker det är synd att vår lägenhet inte har sådan parkettgolv kvar. :/ Det kanske finns underst, men vi bor i hyreslägenhet så vi kan inte "riva och titta". ;) (1952-hus, faktiskt inte så värst långt bort från det aktuella huset vi pratar om.)
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
tommib
ichigo skrev:
Exakt därför jag gillar 50-60-tal. Parkettgolvet var ofta också lagd för hand med stavar med "kant" längs med väggarna. jag kan inte termen, men ni förstår säkert vad jag menar. Jag tycker det är synd att vår lägenhet inte har sådan parkettgolv kvar. :/ Det kanske finns underst, men vi bor i hyreslägenhet så vi kan inte "riva och titta". ;) (1952-hus, faktiskt inte så värst långt bort från det aktuella huset vi pratar om.)
Man pratar ofta om fris (även om det historiskt sett är en annan typ av byggnadsdetalj)
 
Kök o skåp sönderrenoverat :/ (Ja jag kallar det sönderrenoverat även om det är gammalt, det är inte längre platsbyggt och ser billigt ut av den här modellen som härskar sedan sent 70-talet fram till nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.