B
Härligt med likasinnade. Har själv elp, solvärme, mantlad kamin, luftvatten. Och konverterat till golvvärme

G
Fan va cool, och inte blir det sämre av att gubben ser ut som Captain Banes hahaha. Fortsätt med dina ideér och lyssna ej på bakåtsträvare....

G
Kul att se att folk vill göra något åt sin elförbrukning men personligen tycker jag 9000 kWh är mycket. Vore det inte smidigare och billigare att isolera huset?

G
@geekling. Oj, jag har mycket att lära om svenska husägare. Roligt att du tycker ett design-hus är fult men vilt påskruvade paneler är ok.

Extremt rolig läsning, och att få se att där finns folk som faktiskt gör något vettigt för miljön, alla ni som klagar på han, han är med till att driva ner el-priset för er med, tänk på det.

Erik_1972 skrev:
Extremt rolig läsning, och att få se att där finns folk som faktiskt gör något vettigt för miljön, alla ni som klagar på han, han är med till att driva ner el-priset för er med, tänk på det.
Förklara gärna hur hans system påverkar elpriset.

HansR skrev:
Förklara gärna hur hans system påverkar elpriset.
Tillgång och efterfrågan.

Frågan är ju hur mycket av investeringarna han kommer att tjäna in. Han räknar ju antagligen in sin nerlagda arbetstid som en kostnad och då är det klart att det ser ut som om det ger vinst.

Saknas det ett "inte" i ovanstående?

Nej, det saknas inte, det är mitt klassiska skrivfel:

in = inte

"räknar ju antagligen INTE sin nerlagda arbetstid" alltså.

G
Byggahus

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.