186 308 läst · 100 svar
186k läst
100 svar
Ni som vill ha bilder på trappbygge!!!
Estwing, har följt dina projekt och kan lätt konstatera att jag har mkt att lära av dig! Här kommer några amatörfunderingar/frågor gällande detta projekt:
1. Fäster du endast ytterdelen av bottenramen i plintar eller sätter du även ngn rad i mitten av ramen? Plintavstånd?
2. Hur fäster du de stående reglarna i varandra? Jag ser inga beslag på bilderna?
3. Du skriver att du inte köpt något: är vangstyckena inte heller köpta?
Tacksam svar när tid finnes!
Mvh!
1. Fäster du endast ytterdelen av bottenramen i plintar eller sätter du även ngn rad i mitten av ramen? Plintavstånd?
2. Hur fäster du de stående reglarna i varandra? Jag ser inga beslag på bilderna?
Mvh!
hejsan...ptk skrev:Estwing, har följt dina projekt och kan lätt konstatera att jag har mkt att lära av dig! Här kommer några amatörfunderingar/frågor gällande detta projekt:
Mvh!
kul att du tycker om byggandet!!!
1: den monteras fast i 3 plin¨tar i framkant. sensitter en 2"7" i bakkant med som sättes fast i stolparna som utgör entregolvet.... tror jag har runt 180 cm lr 2 m mellan plintarna i framkant... det går en regelstomme i mitten också...
2:dom är skråspikade i varandra. dom sitter berget fast.
3: nej dom är ej köpta utan tillverkade på dewalten.
blev lite enkla svar hoppas det hjälpte dig något?
fråga gärna mera så svarar jag så fort jag kan...
mvh
estwing
Hade lite kort från mitt altanbygge med tillhörande trapp ifall någon vill ha dem som lite inspiration!
nja, har väl egentligen ändrat allt på huset...Florimell skrev:
tack förresten..
fått mycket beröm för dessa fönster!!!
skickar me en länk till dig.
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/100276-liten-ombyggnad.html
OMG! Du har ju hunnit med allt det vi ska göra! Fast vårt hus ser ok ut rent planmässigt, och storleksmässigt. Bara det att det är lite vanvårdat...
Planen är annars biorum i källaren (jag är en sann cineast...) och även ett japanskt spa. Detta ligger väl i planen de närmaste 10-15 åren. Det mest akuta just nu är garagerenovering, fönsterbyte, målning av hus och byte av fasad där det är förstört. Samt allt målningsarbete då. Skönt att man inte har fritidsproblem ;-)
Planen är annars biorum i källaren (jag är en sann cineast...) och även ett japanskt spa. Detta ligger väl i planen de närmaste 10-15 åren. Det mest akuta just nu är garagerenovering, fönsterbyte, målning av hus och byte av fasad där det är förstört. Samt allt målningsarbete då. Skönt att man inte har fritidsproblem ;-)
BION E JUH KLAR HÄR, FASADEN MÄ, SAMT MÅLNINGEN, FÖNSTRENA.Florimell skrev:OMG! Du har ju hunnit med allt det vi ska göra! Fast vårt hus ser ok ut rent planmässigt, och storleksmässigt. Bara det att det är lite vanvårdat...
ash kul att få greja liote, fast en sån här omfattande renovering gör jag ej om igen....:x:x
Alla trappor som visats i denna tråd är ursnygg men jag tror att din modell skulle passa allra bäst hemma hos oss. Får man lov att fråga hur lång tid det tar för ett "proffs" att göra en sådan?estwing skrev:
Tack för svar! Jag tror inte att vår trappa blir lika "hög" och jag skulle dessutom vilja att det översta "trappsteget" är bredare men det borde ju gå att fixa. Skall prata med byggföretaget om vad de tror (hade dock inte en tanke på att man behövde gjuta något...).estwing skrev:
PS. Såg även bilderna på din fantastiska altan