78 746 läst · 351 svar
79k läst
351 svar
Någon som byggt A-hus basic 4?
Bra fråga. Vi har funderat massor på vad det är för spis, kyl, frym mm man får för pengarna. Hoppas att det håller samma höga standard som resten av A-husen.
Ska träffa säljaren nästa vecka och sen får vi se. Om allt stämmer ska det byggas och vara klart i Dec, är det någon som börjat eller är färdig tidigare skulle det vara jätte kul att få info.
Trevlig helg på er alla.......
Ska träffa säljaren nästa vecka och sen får vi se. Om allt stämmer ska det byggas och vara klart i Dec, är det någon som börjat eller är färdig tidigare skulle det vara jätte kul att få info.
Trevlig helg på er alla.......
Intressant, du har ingen skiss på köket? Eller du kan beskriva hur många skåp man får i standrad utförande och med extra fönster. Tittar man på planlösningen så ser det litet ut redan från början.Flamingo skrev:A-hus jämfört med Älsbyhus är ju hur bra som helst.. jag menar, vem vill ha torpargrund osv. Vi ska bygga ett basic 4, nästa veckan ska vi träffa säljaren igen och göra en ritning så vi kan ansöka om bygglov så fort som möjligt. Jag anser att deras basic serie är väldigt prisvärd, materialvalen är mkt fina. Att tänka på är att köket är ganska litet och om man väljer att ha större fönster på framsidan av huset så försvinner några luckor i köket, som antagligen behövs... detsamma i tvätten. Sen måste man ju köpa till badkar/duschväggar och detta ska man inte göra genom a-hus då det är ruskigt dyrt.
Godmorgon...
Enligt säljaren kommer entren att stå mot gatan, 2 m in gäller för samtliga hus i området.
Klinkers skall man kunna få i köket som tillval, får se vad priset är när vi träffar A-hus i nästa vecka.
sassa75 såg din fråga ang ekonomi, svarar så fort jag postat 10 inlägg
Enligt säljaren kommer entren att stå mot gatan, 2 m in gäller för samtliga hus i området.
Klinkers skall man kunna få i köket som tillval, får se vad priset är när vi träffar A-hus i nästa vecka.
sassa75 såg din fråga ang ekonomi, svarar så fort jag postat 10 inlägg
Godmorgon,
Suikki, det ser jag fram emot.
Vad är det för "fel" på trappan, varför kan man/ vill man ändra utformning på den? Är den för basic?
Hur resonerar ni kring köket, det ser ju väldigt litet ut, och tar man då stora fönster kan det inte bli många skåp man får.
Suikki, det ser jag fram emot.
Vad är det för "fel" på trappan, varför kan man/ vill man ändra utformning på den? Är den för basic?
Hur resonerar ni kring köket, det ser ju väldigt litet ut, och tar man då stora fönster kan det inte bli många skåp man får.
vi fick se en hos säljaren men jah kan be att få med den när jag e där i veckan, det försvinner 2-3 överskåp om man väljer stora fönster skulle jag tro, men jag vet inte om det är överskåp på kyl-frys, det kan ju vara ett bra att ha det också.sassa75 skrev:
man kan välja olika träslag på densassa75 skrev:
har också tänkt på det där med klinkers i köket, men eftersom det är öppen planlösning och förmodligen ska matbordet stå precis i övergången mellan kök och vardagsrum så blir det inte snyggt att ha halva bordet på klinkers och andra halvan på parkett.suikki skrev:
Nej det har du rätt, ser ut på skissen som bordet hamnar mitt i. Men hur tåligt är ekparkett mot små barn som spiller och kladdar?
Hur gör ni med köket, väljer ni de små fönsterna? Kan ju inte bli mer än typ 3 skåp kvar. Rätt skönt att slippa för mycket insyn också. Fast huset blir mycket snyggar med de stora fönsterna.
Hur gör ni med köket, väljer ni de små fönsterna? Kan ju inte bli mer än typ 3 skåp kvar. Rätt skönt att slippa för mycket insyn också. Fast huset blir mycket snyggar med de stora fönsterna.
Medlem
· Västra Götaland
· 70 inlägg
Någon som har fått veta hur lång leveranstid de har på Basic serien?
vi ska välja de små fönstrena..sassa75 skrev:Nej det har du rätt, ser ut på skissen som bordet hamnar mitt i. Men hur tåligt är ekparkett mot små barn som spiller och kladdar?
Vilken bra tråd detta blev. Kanon!!! Är intresserad om man kan få målade väggar istället för tapeter. Ingår kakling i badrummet? Eller är det tillval?
12-16 veckor låter kanon. Vi hade från början kikat på Älvsbyhus, men deras leveranstider är över ett år. Föresten kan någon svara på detta. Inneväggarna, hur ser de ut. Är de ljudisolerade? i älvsbyhus är det bara spånskiva, av det jag fick veta. Men jag tänkte om A-hus har spånskiva, isolering o gips .....
Golvvärme finns det i hela huset eller bara i vissa delar. Suikki! Hör av dig när du pratat med er säljare . Lite spännande o se vad han säger. Om du även får pdf:en om tillval kan du väl hojta till?
Ha en trevlig helg!
12-16 veckor låter kanon. Vi hade från början kikat på Älvsbyhus, men deras leveranstider är över ett år. Föresten kan någon svara på detta. Inneväggarna, hur ser de ut. Är de ljudisolerade? i älvsbyhus är det bara spånskiva, av det jag fick veta. Men jag tänkte om A-hus har spånskiva, isolering o gips .....
Golvvärme finns det i hela huset eller bara i vissa delar. Suikki! Hör av dig när du pratat med er säljare . Lite spännande o se vad han säger. Om du även får pdf:en om tillval kan du väl hojta till?
Ha en trevlig helg!