Kul man kunde hjälpa till😳.

Jag trodde att låsspaken låste rörliga delen direkt mot metallstängerna men inser nu den är rörlig på egen hand o stoppar neråtrörelsen på valfri höjd. Vad har det med foten att göra, det är väl väldigt sällan man vill ha stoppet där nere? Edit. Eller man låser linjärskenans rörelse med stoppet?

Fråga 2, sitter linjärskenan bara med en skruv?

I googlandet efter hur höjdstoppet funka hittade jag en som gjort ett eget. Ser lite mer rejält ut.
Närbild av en justerbar låsspakenhet med metallstång och rattar. Enhetens funktion och montering diskuteras i byggprojektforumet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Om jag får veta vad som är linjärskena lovar jag att svara.

• Haha
Pysslarn
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Om jag får veta vad som är linjärskena lovar jag att svara.
Den som ser ut som en linjärskena😉. Har nog på egen hand listat ut den sitter med en skruv uppe i rörliga delen o sen nån lagring i foten.

Bild på slumpmässig linjärskena.
En linjärskena med fyra gröna cirklar ovanpå, vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då är jag med. Den sitter/satt med en m3 i aluminiumklumpen upptill och i ett spår nertill. Den kläms fast nertill när man låser mässingsskruven.

Hep Hep skrev:
Då är jag med. Den sitter/satt med en m3 i aluminiumklumpen upptill och i ett spår nertill. Den kläms fast nertill när man låser mässingsskruven.
OK, hur får man svar på andra frågan? Förklarar vad ett stop är?🙃

Den där grundhyveln har vissa bra idéer men verkar som den började säljas på konceptstadiet snarare än färdig produkt.

Stoppet är mer av en minnesindikering är ett tvärstopp och markeringen/visaren för djupet är såpass trubbig och oprecis att den kanske funkar för att se hur många hela millimetrar man är. Så du har nog rätt och det lär komma fler uppdateringar av den.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.