1 721 läst · 20 svar
2k läst
20 svar
Någon som äger en HONGDUI KM-17 grundhyvel?
Kul man kunde hjälpa till😳.
Jag trodde att låsspaken låste rörliga delen direkt mot metallstängerna men inser nu den är rörlig på egen hand o stoppar neråtrörelsen på valfri höjd. Vad har det med foten att göra, det är väl väldigt sällan man vill ha stoppet där nere? Edit. Eller man låser linjärskenans rörelse med stoppet?
Fråga 2, sitter linjärskenan bara med en skruv?
I googlandet efter hur höjdstoppet funka hittade jag en som gjort ett eget. Ser lite mer rejält ut.
Jag trodde att låsspaken låste rörliga delen direkt mot metallstängerna men inser nu den är rörlig på egen hand o stoppar neråtrörelsen på valfri höjd. Vad har det med foten att göra, det är väl väldigt sällan man vill ha stoppet där nere? Edit. Eller man låser linjärskenans rörelse med stoppet?
Fråga 2, sitter linjärskenan bara med en skruv?
I googlandet efter hur höjdstoppet funka hittade jag en som gjort ett eget. Ser lite mer rejält ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
OK, hur får man svar på andra frågan? Förklarar vad ett stop är?🙃Hep skrev:
Den där grundhyveln har vissa bra idéer men verkar som den började säljas på konceptstadiet snarare än färdig produkt.
Stoppet är mer av en minnesindikering är ett tvärstopp och markeringen/visaren för djupet är såpass trubbig och oprecis att den kanske funkar för att se hur många hela millimetrar man är. Så du har nog rätt och det lär komma fler uppdateringar av den.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Mögellukt - hur säger man det till någon?
Miljö & Hälsa -
Är det någon som äger digitala LVI Yali purmo olje-radiatorer? Har lite frågor…
Värme allmänt -
Efterlysning! Någon person som äger/driver eller jobbar på ett företag som håller på med försäljning/installation av värmepumpar i Stockholm eller Upp
Värmepumpar -
Någon som äger en jordfräs Husqvarna TWIN?
Trädgårdsmaskiner -
Bosch Spishäll - Elektrikern säger en sak, jag tvekar. Någon som kan?
Vitvaror