C cpalm skrev:
Jag har exakt samma problem med en kakelbård, dock med ett helt annat kakel.
Varenda platta har en rejäl spricka på längden, precis som i TS fall, och även i mitt fall handlar det om plattor som har en ganska rejäl profil.

Kan tyvärr inte annat än spekulera om orsaken. Kanske är det spänningar i materialet som gör att plattan bryts av med tiden när den är fixerad vid ett underlag? Tror inte det är något fel på monteringen iallafall.
Upptäcktes sprickorna vid fogning? Eller först långt senare?

C
J jake_plisken skrev:
Upptäcktes sprickorna vid fogning? Eller först långt senare?
Sprickorna fanns där när jag flyttade in, så jag har inte historiken. Men skulle jag gissa så uppstod dem först senare. Det är så påtagligt att förra ägaren knappast skulle accepterat det. Det är även en pågående process då ett par plattor som var hela när jag flyttade in nu också har spruckit på exakt samma sätt.

P.s. kan väl tillägga att det i mitt fall är en toalett så det har inget med vatten att göra iallafall.

C cpalm skrev:
Sprickorna fanns där när jag flyttade in, så jag har inte historiken. Men skulle jag gissa så uppstod dem först senare. Det är så påtagligt att förra ägaren knappast skulle accepterat det. Det är även en pågående process då ett par plattor som var hela när jag flyttade in nu också har spruckit på exakt samma sätt.

P.s. kan väl tillägga att det i mitt fall är en toalett så det har inget med vatten att göra iallafall.
Ajdå. Låter ju inte alls kul! :(

Undrar just om det finns vissa typer av fix som man ska undvika till denna typ av plattor, eller om det bara är så att man inte ska fylla den med fix...
Eller om det är fel på plattorna.

surris
Lite off topic och sent. Men hur ser det ut i innerhörnen med golvsockeln?

surris surris skrev:
Lite off topic och sent. Men hur ser det ut i innerhörnen med golvsockeln?
Så här ser de ut.

• Närbild på svartvita kakelplattor i en hörna där vägg möter golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
surris
J jake_plisken skrev:
Så här ser de ut.
Tack (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.